۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۵۹۰۶۶
آیت الله نمازی:

هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی وارثان بزرگ دفاع مقدس هستند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی وارثان مردان بزرگ دفاع مقدس هستند و باید در تمامی زمینه ها چندین قدم از دیگران جلوتر باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، صبح امروز در جمع هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و معلم گفت: روز عقیدتی سیاسی نباید به یک روز خلاصه و بسنده شود بلکه باید 365 روز سال را روز عقیدتی سیاسی بدانیم و در کلاس عقیدتی خدا حضور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که از نگاه معرفت شناسی هر روز، روز عقیدتی سیاسی است و انسان ها هرروز باید در صراط مستقیم باشند یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری روزها و ایام را به عنوان نمادی از آن روز می‌دانند تا فراموش نشود.

 

به گفته وی، برای مردان عارف بالله هر روزشان، روز عقیدتی سیاسی و برای انس خدا و پیوند با خدا است چرا که انسان اگر از گردونه مرکز توحید خارج شود سقوط خواهد کرد.

 

آیت الله نمازی در ادامه علت اصلی شقاوت و گمراهی و ضرر و زیان انسان را جهل و نادانی دانست و با تأکید بر این که جهل و نادانی دشمن انسان است افزود: تمامی جرم و جنایات و کشتار و قتل عام های امروز در جهان به دلیل جهل و نادانی سران و دولت مردان حاکم بر جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین مشکل امروز بشر را جهل و نسیان دانست و افزود: همه بلاهای انسان ها از آغاز خلقت تا به امروز به دلیل جهل و نسیان انسان ها است.

 

انحراف دولت مردان متجاوز واقعه تلخ و تأسف بار یمن را رقم زده است

 

آیت الله نمازی افزود: بلای انحراف و انصراف از عالم هستی از سوی دولتمردان متجاوز زورگو است که مظلومان زیر دست و پای آنها له شده‌اند و واقعه تلخ و تأسف بار کشور یمن را رقم زده اند و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز نه تنها سکوت کرده اند بلکه طرح آتش بس را هم وتو کرده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این جنایات و کشتارها، تفاوت بین بشر متمدن امروز، جاهلیت صنعتی و جاهلیت مدرن با جاهلیت قبل از اسلام است با این تفاوت که جاهلیت قبل از اسلام با شمشیر می زد اما جاهلیت مدرن با بمباران می زد.

 

وی افزود: نجات انسان در زمان جاهلیت مدرن فقط در یک کلمه است آن هم معرفت شناسی است که اگر انسان به خدا معرفت پیدا کند دیگر هیچگونه استرس و نگرانی نخواهد داشت و آرام خواهد بود.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: مردانی نمونه هستند که هوای نفس آنها اسیر عقل آنها است نه این که آنها اسیر هوای نفس خود باشند و این پیام شریعت است که نباید آن را جا بجا کرد.

 

ماه رجب ماه معرفت و سرویس کردن عقل است

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد: ماه رجب ماه معرفت و سرویس کردن عقل است و در این ماه خداوند برای بندگانش کلاس عقیدتی دایر کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این سخن امیرمومنان که برای ذکر خدا کسانی هستند که اهلیت دارند گفت: همه برای ذکر خدا اهلیت ندارند چرا که فراموش کار هستند، از این رو انسان ها یاد همه چیز هستند و تنها یاد خدا نیستند و در بین مردان اهل ذکر هستند کسانی که با دین معامله کردند و از دنیا تنها ذکر آن را گرفته و بقیه را واگذار کرده اند.

 

آیت الله نمازی گفت: منظور از ذکر تنها آن تعریفی نیست که در افکار عمومی با الله اکبر و .... شناخته شده است بلکه برداشت عملی از ذکر است، از این رو ذاکر حقیقی کسی است که باطن اش متذکر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ما که امروز این توفیق را داریم که در سایه وحی و علوم الهی و علم آل محمد(ص) باشیم، اما کلمات حکمت برای ما عادی شده است و با وجود شنیدن آن از کنارش به راحتی عبور می کنیم.

 

ماهیت سپاه عقیدتی، معنوی و ایمانی است

 

حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز با تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و هفته معلم با اشاره به این که ماهیت سپاه عقیدتی، معنوی و ایمانی است افزود: سپاه و بسیج پیوند مخلصانه ای با روحانیت دارد که این موضوع در جامعه عینیت دارد و می تواند تأثیرگذار باشد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان شهید مطهری را عامل بقا و جاودانگی دانست و به روز بودن، آگاهی از نیازهای جامعه و آشنایی با مقتضیات زمان را از جمله ویژگی هایی شهید مطهری برشمرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات