۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۵۹۰۸۵
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

زائر عتبات گوش شنوایی برای بصیرت افزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که از مهمترین خواسته های امام حسین علیه‌السلام در جریان کربلا، بصیرت افزایی مردم بود اما گوش شنوایی برای موعظه‌های آن حضرت وجود نداشت، گفت: امروز این گوش شنوا برای بصیرت افزایی وجود دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.
زائر عتبات گوش شنوایی برای بصیرت افزایی دارد

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از عتبات عالیات، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای بصیرت افزایی زایران عتبات عالیات، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام هرچه در کربلا موعظه کرد هیچ کس گوش فرا نداد و حتی عده‌ای با هلهله و دست زدن و و همهمه نمی‌گذاشتند سخنان حق امام به گوش جاهلان برسد.

 

وی افزود: اما پس از واقعه عاشورا و در مجلس یزید، زمانی که مردم آماده شنیدن شده بودند، امام سجاد علیه السلام در مدت سه ربع ساعت چنان خطبه‌ای خواند که 48 سال حکومت معاویه زیر سئوال رفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه سرمایه زایران حسینی را یک سرمایه بی بدیل عنوان کرد و گفت: زایران در اینجا فارغ از شغل و کار و سایر امور هستند و آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دارند و باید با یک برنامه‌ریزی صحیح آنها را اغنا کرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی، زیارت را بر دو پایه عواطف و احساسات و معرفت و بصیرت عنوان کرد و گفت: ما باید بصیرت زایران را افزایش دهیم تا در بازگشت به خانه و کاشانه خود راه درست زندگی کردن را بیش از پیش پیگیری کند./1330/د101/ف

ارسال نظرات