۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۰۹۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

کانون وکلا پشتیبان قوه قضائیه در برپایی عدالت و حق باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که کانون وکلا می‌تواند پشتیبان و کمک‌کار قوه قضائیه در راستای برپایی عدالت و حق باشد، گفت: نظارت بر کار وکلا ضروری است و باید از سیاسی شدن وکلا که خطری بزرگ برای آنان است، جلوگیری کرد.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در بیست و چهارمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم آباد برگزار شد، گفت: فلسفه حکومت و فلسفه خلافت اقامه حق و دفع باطل است.

 

وی وکالت را برای دفاع از حق کسانی بیان کرد که توانایی لازم را ندارند و افزود: باید در این راستا وکلا به دنبال حق باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی  با بیان این که وجدان الهی وکلا اقتضا می‌کند که مدافع حق باشیم، تأکید کرد: نباید در جایی باطل را حق جلوه دهیم.

 

وی با تأکید بر این که کانون وکلا باید از جایگاه رفیع و باارزش وکالت مواظبت کند، اظهار داشت: اهمیت مقام وکالت در اقامه حق و تأمین عدالت است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اتحادیه وکلا در این راستا باید در مورد شرایط وکیل و صلاحیت آن دقت لازم را داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان این که باید کانون وکلا را در جایگاه نبی و وصی ببینیم، عنوان داشت: کانون وکلا باید مستقل باشد و تحت سیطره کسی نباشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: استقلال وکلا زمانی محقق می شود که وکیل زمانی که حق را تشخیص داد، بتواند بدون دغدغه از حق دفاع کند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که کانون وکلا می‌تواند پشتیبان و کمک‌کار قوه قضاییه در راستای برپایی عدالت و حق باشد، خاطرنشان کرد: نظارت بر کار وکلا ضروری است و باید از سیاسی شدن وکلا که خطری بزرگ برای آنان است، جلوگیری کرد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات