۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۵۹۱۰۲
در هفته معلم رخ داد؛

پیکر مطهر معلم شهید پس از 32 سال به قزوین بازگشت

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر معلم شهید پس از 32 سال چشم انتظاری خانواده وی به شهر محل تولدش یعنی قزوین بازگشت.
پیکر مطهر معلم شهید پس از 32 سال به قزوین بازگشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، شهید مرتضی رزازیان 32 سال پیش در اسفند سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه جزیزه مجنون به شهادت رسیده بود و تا کنون هیچ اثری از او بدست نیامده بود.

 

این معلم شهید در جریان تفحص کمیته جست و جوی مفقودین و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده است، شهید رزازیان معلم و در آموزش و پرورش قزوین مشغول بکار بود و روز گذشته(سه شنبه) در هفته معلم پیکر این شهید تفحص و شناسایی شده است.

 

پیکر این شهید هفته آینده به استان قزوین منتقل می‌شود و در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در 24 اردیبهشت بعد از تشییعی با شکوه در گلزار شهدای شهر قزوین تدفین خواهد شد.

 

 

متن وصیت‌نامه این شهید به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا، بل احیا عند ربهم یرزقون. (آل عمران آیه 169) (گمان مدارید کسانى که در راه خدا کشته شده مردگانند، بلکه آنان زنده و نزد پروردگارشان روزى مى‌خورند.) اللهم فاطر السموات والأرض عالم الغیب والشهاده إنی أعهد إلیک فی هذه الحیاه الدنیا أنی أشهد أن لا إله إلا أنت وحدک لا شریک لک وأن محمدا عبدک ورسولک، فإنک إن تکلنی إلى نفسی تقربنی من الشر وتباعدنی من الخیر وإنی لا أثق إلا برحمتک فاجعل لی عندک عهدا توفینه یوم القیامه إنک لا تخلف المیعاد. إلا قال الله لملائکته یوم القیامه. بارالها! تو آفریننده آسمانها و زمین و تواناى غیب و شهود هستى. پروردگارا! من با تو عهدى بسته‌ام که در دنیا به فرمان تو باشم.

 

شهادت بر یگانگى تو مى‌دهم و گواهى مى‌دهم که جز تو خدایى نیست و اقرار مى‌کنم که حضرت محمد(ص) رسول و پیام‌آور تو و هادى و راهنماى تو در میان امت است.

 

به درستى که تو اگر واگذار کنى مرا به خودم، از تو دور مى‌گردم و من به خود اطمینان نداشته مگر به رحمت تو. پس قرار بده بین خودت و من پیمانى که به آن وفا کنى و من مى‌دانم که تو از پیمانت برنمى‌گردى.

 

بعد از شهادت به یگانگى خدا و شهادت براینکه حضرت محمد(ص) بنده و رسول خداست و دوازده نفر از اوصیاى برحق رسولان امامام معصوم و والیان ولایت هستند. و گواهى مى‌دهم که صدیقه طاهره، حضرت زهرا سلام الله علیها، دخت پیامبر گرامى(ص) و همسر على(ع) مى‌باشند. بنده به عنوان تذکر و یادآورى همانگونه که در قرآن آمده، مطالبى به عرض مى‌رسانم:

 

1- در همه حال و در کلیه مراحل زندگیتان الله را در نظر داشته باشید. که او اولین و الآخرین اوست که بر تمام اعمال ما ناظر است. تمام موجودات در زمین و آسمانها در ید قدرت اوست. او حتى از رگ گردن بر ما نزدیک است. پس باید مواظب باشیم که در محضر خدا گناه نکنیم و خلافى از ما سر نزند و در تمام کارهایى که براى خدا انجام مى‌دهیم، خالص باشیم و خداى نکرده غیر از او در کارتان شریک قرار ندهید.

 

2- آن چیزى که ما را از ذلت و خوارى به عزت و بزرگى رسانید، همانا اسلام عزیز و حقیقى بود که گم کرده بودیم و با پیداکردن خود آن را یافتیم و با زنده کردن آن، خود را زنده کردیم، ما مثل مرده‌هایى بودیم که نمى‌توانستیم حرکت کنیم تا خداوند نعمت بزرگ خود را که همانا رهبرى الهى بود براى هدایت این امت مرحمت نمود. هم او بود که با خروش خود ما را بیدار کرد و اسلام حقیقى را به ما نشان داد و با صدور آن به دیگر کشورها خود را نشان دادیم. در حال حاضر کشورها بالاخص، آمریکاى جنایتکار علیه اسلام با انواع توطئه‌ها و حیله‌ها روبروى این انقلاب ایستاده است و سعى مى‌کند، آتشفشان این انقلاب را خاموش کند ولى کور خوانده است و کسى نور خدا را هرگز نمى‌تواند خاموش کند.

 

3- در تمام مراحل زندگیتان سرا پا گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینى، باشید که نایب برحق امام زمان(عج) مى‌باشد که اگر بر خلاف و حرفهاى ایشان حرکت کنید مثل این است که برخلاف امام زمان(عج) حرکت کردید چون حرف ایشان و عمل ایشان همان حرف و عمل امام زمان(عج) است.

 

4- و اما تذکر من به همکاران محترم آموزش و پرورش، همان طورى که مى‌دانید از مسائلى که باعث مى‌شود دشمنان اسلام بر ما پیروز شوند، همانا اختلاف در میان ما و درمیان امت ماست، تا از این راه بهترین استفاده‌ها را ببرند و خود قرآن در مورد این مسئله فرموده است که اختلاف و پراکندگى باهم نداشته باشیم.

 

والسلام. مرتضى رزازیان./848/پ202/ف

ارسال نظرات