۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۹۱۱۱
جهانپور تاکید کرد؛

قصص قرآنی؛ الهام بخش همه هنرمندان

خبرگزاری رسا ـ زهرا جهانپور، مذهب قرآن کریم و از بانوان فعال قرآنی معرفی افراد شاخص قرآنی را امری صحیح و مفید توصیف کرد و گفت: این معرفی و شناساندن افراد فعال قرآنی موجب تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی می شود که در نهایت انس با قرآن و فهم معارف این کتاب الهی را در پی خواهد داشت.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، زهرا جهانپور، مذهب قرآن کریم و از بانوان فعال قرآنی معرفی افراد شاخص قرآنی را امری صحیح و مفید توصیف کرد و اظهارداشت: این معرفی و شناساندن افراد فعال قرآنی موجب تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی می شود که در نهایت انس با قرآن و فهم معارف این کتاب الهی را در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه فهم قرآن اولی است اما از همه مهمتر عمل به قرآن است ، افزود : معرفی و تجلیل از افراد فعال قرآنی ، موجب می شود مردم علاقه مند شوند.


جهانپور با اشاره به اینکه تجلیل و معرفی فعالان قرآنی باید در شاخه های مختلف و رشته های گوناگون باشد ، تصریح کرد : رشته های مختلفی در فعالیت های قرآنی مطرح است که در زمینه فعالیت های هنری قرآنی می توان ؛ کتابت و تهذیب قرآن را نام برد.

 

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به اینکه این شاخه های مختلف قرآنی ، مفهوم را تکمیل می کنند ، گفت : هنر قرآنی تنها قرائت و حفظ قرآن نیست ، قرائت زیبای قرآن تاثیرگذار است، اما کتابت و دیگر موارد قرآن نیز باید زیبا باشد بطوریکه هنر قرآنی مخاطبان بسیاری دارد.

 

وی قرآن را بالاترین کتاب الهی دانست و افزود : این کتاب درس زندگی است و هر شخصی با تاسی به این معجزه الهی می تواند دنیا و آخرت خود را تأمین و آباد کند ، کسی که قرآن را می خواند با این کتاب الهی مانوس می شود و قادر خواهد بود مفاهیم آن را درک کند.

 

جهانپور با اشاره به اینکه انس با قرآن ، انسان را به تعالی می رساند ، تصریح کرد : دنیا و آخرت با انس با قرآن تامین می شود ، زیرا قرآن کتاب زندگی است و پیامبر روزمره انسان هاست و کمک رسان انسان هاست که اگر آن را درک کنیم ، قطعا سعادت مند خواهیم شد.

 

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به اینکه برای خلق آثار هنری و الگوگیری از قرآن باید به متن و داستان های غنی این کتاب الهی مراجعه کنیم ، تصریح کرد : البته برای نقل این داستان ها و مفاهیم باید بصورت غیر مستقیم عمل کنیم زیرا جوان و مخاطب امروز نصیحت پذیر نیست اما با نقل غیر مستقیم مفاهیم می توانیم در آن ها اثرگذار باشیم.

 

وی ادامه داد : از متن و داستان های قرآنی باید پیام هایی دریافت کرد و به هنرمندان در تمام زمینه ها و رشته ها ارائه کرد تا آثار هنری خلق کنند زیرا قرآن سرشار از متون هنری است و می توان از دل آن یک کلمه را گرفت و با ارزش های هنری آمیخت و یک اثر فاخر ایجاد کرد.

 

جهانپور با اشاره به اینکه به زبان عربی بودن قرآن و عدم فهم آن از سوی ما فارسی زبانان یکی از مواردی است که مانع انس با قرآن می شود ، افزود : می توان با خلق آثار هنری پیام های قرآنی را ساده و روان به مخاطب ارائه کرد تا از آن الگو گیری کنند و در این زمینه لازم است افراد اهل فن پیام های قرآنی به طور مثال اخلاق جمعی یا ارتباط با مردم را استخراج کنند تا فرضا یک هنرمند خوشنویسی آن را به مردم ارائه کند.

 

این مذهب قرآنی با اشاره به فعالیت قرآنی که هم اکنون مشغول آن است ، افزود : در حال حاضر مشغول تهذیب قرآنی هستیم که توسط استاد اسماعیلی قوچانی طی 5 سال کتابت شده است که این قرآن دارای ویژگی های جالبی است , اعم از اینکه تمام سوره های آن از ابتدای صفحه آغاز می شود و دارای 114 نوع کتابت هنری «بسم الله الرحمن الرحیم» است و تهذیب آن با طلای ناب در حال انجام است./1325/د101/ف

ارسال نظرات