۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۹۱۱۸
همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در زنجان؛

آیین تجلیل از خدمات علمی حجت الاسلام والمسلمین شیخ توکل بیات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم آیین تجلیل از سال ها خدمات علمی و دلسوزی حجت الاسلام والمسلمین شیخ توکل بیات که یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه زنجان است، در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.
آیین تجلیل از خدمات علمی حجت الاسلام والمسلمین شیخ توکل بیات برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بیت الله بیات، استاد حوزه علمیه زنجان و نویسنده کتاب فقر ستیزی، امروز در همایش و آیین نکو داشت مقام استاد و خدمات علمی حجت الاسلام والمسلمین شیخ توکل بیات که در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد رجبیه گفت: حجت الاسلام والمسلمین بیات یکی از اساتید زحمت کش و بسیار دلسوز حوزه علمیه زنجان بود.

 

وی در ادامه با اشاره به مشخصه ها و خصلت های بارز یک معلم خوب از زبان امام علی(ع) اظهار داشت: طبیعت معلم این است که در حین آموزش از هلم و بردباری برخوردار است و امام علی(ع) نیز در جای جای سخنان خود این فاکتور را یکی از موفقیت های استاد و معلم خوب معرفی کرده است و شیخ توکل بیات نیز با توجه به شناختی که از ایشان داریم چنین مشخصه هایی داشتند.

 

نویسنده کتاب فقر ستیزی در ادامه با اشاره به این که علم را باید از هر جایی آموخت تصریح کرد: در روایات اسلامی بسیار سفارش شده است که علم را از هر جایی که مقدور است باید آموخت و این استاد بزرگوار هم چنین خصلتی در وجودش به وضوح دیده می شد و در هر جایی که بوئی از علم به مشام می رسید در آنجا حضور داشت.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین بیات پدر یک شهید است که مدت 9 سال چشم انتظار بازگشت پیکر مطهر فرزند مفقود الاثر خود بود اما کسی در این مدت از او چیزی یا گله ای در مورد عدم بازگشت پیکر فرزندش و یا حتی یادآوری شهادت فرزندش نشنید.

 

وی در پایان یکی از عوامل موفقیت ایشان را فرزندانش دانست و گفت: یکی از مهم ترین عوامل و دلایل موفقیت این استاد بزرگوار حوزه علمیه زنجان، داشتن خانواده و فرزندان صالحی است که با وجود بیماری 13 ساله ایشان وی را با تمام وجود حمایت کرده و مراقبتش می کنند.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ توکل بیات یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه زنجان بود که از سال 64 تا سال 81 طلاب زیادی در عرصه علم و تزکیه نفس تربیت کرده است و متأسفانه از سال 81 و در اثر عارضه سکته مغزی مدت 13 سال است که در بستر بیماری به سر می برد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات