۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۱۱۹
در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد؛

مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی تربیتی و اداری مالی

خبرگزاری رسا ـ مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی تربیتی و اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی برگزار شد.
مراسم تکريم و معارفه معاون فرهنگي تربيتي و اداري مالي حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدتقی قندی معاون سابق فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و با حفظ سمت به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم معرفی شد.


همچنین حجت‌الاسلام رضا اسکندری به عنوان معاون جدید فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور معرفی شد.


در این مراسم که حکم حجت‌الاسلام قندی و اسکندری و عبداللهی قرائت شد، همچنین اصغر عبداللهی برای یک دوره جدید در سمت معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابقا شد.


در مراسم تکریم و معارفه معاونان حوزه‌های علمیه خواهران کشور حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی تربیتی و اداری مالی این نهاد تقدیر کرد.


همچنین حجت‌الاسلام قندی به تشریح بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت.


وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با طیف وسیعی از امور مواجه است، اظهار کرد: دانش‌آموختگان، اخلاق و تبلیغ از اموری است که در معاونت فرهنگی تربیتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


معاون سابق فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تربیت مربیان در زمینه‌های مختلف از سوی این معاونت تصریح کرد: از جمله این عرصه‌ها، پاسخگویی به شبهات، مربیان فرقه‌ها و مربیان تبلیغ است که دوره‌هایی برای آنها اجرا شده است.


وی تربیت مربی امور سیاسی را از مسائل در دست اجرای معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و اظهار کرد: تربیت این مربیان از نیازهای جدی در حوزه‌های علمیه خواهران است. راهبرد معانت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران نیز خودداری از ورود به مسائل حزبی و حمایت از پایه‌های نظام بوده است.


حجت‌الاسلام قندی سیاست‌های معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران را تحفظ واحدهای حوزوی، جلوگیری از تداخل امور با سازمان‌ها و نهادها و تربیت مربی در عرصه‌های مختلف به منظور استفاده از ظرفیت و توان حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد.


در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام رضا اسکندری معاون جدید فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در فضای عمومی کشور نسبت به فرهنگ کم‌توجهی می‌شود، گفت: صرف هزینه در بخش فرهنگی مانع از صرف بودجه در بخش‌های دیگر مانند رسیدگی به جرائم و عواقب ناشی از آن می‌شود.


وی با تاکید بر لزوم پرهیز از روزمرگی در امور فرهنگی یادآور شد: فعالیت‌های اجرایی باید به مدیریت‌های استانی واگذار شود و ستاد مرکز به طراحی ایده‌ها، الگوها و برنامه‌ها بپردازد.


معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران همچنین بر طراحی نظام تبلیغی و نظام تربیتی این نهاد تاکید کرد.


عبداللهی نیز بخشی از فعالیت‌های معاونت اداری مالی این نهاد را برشمرد و ویژگی‌های کار در حوزه‌های علمیه را ذکر کرد./978/د101/ف

ارسال نظرات