۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۱۲۲

ساخت بنای 450 هزار مترمربعی برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: از زمان تاسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران 170 واحد حوزوی با زیربنای 450 هزار مترمربع بنا در کشور احداث شده است.
اصغر عبداللهي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، اصغر عبداللهی چهارشنبه 16 اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه معاونان حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در یک دوره چهار ساله 226 قطعه زمین در سراسر کشور به منظور احداث واحدهای حوزوی به تملک حوزه‌های علمیه خواهران درآمده است.


وی با اشاره به خصوصیت‌های بنای احداث شده در حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: استحکام سازه، زیبایی در معماری و کاربری چندمنظوره از فضاهای داخل بنا از ویژگی‌های این ساختمان‌ها به شمار می‌رود.


معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر 125 مدرسه علمیه در کشور دارای بنایی نامناسب هستند و با کمبود فضای آموزشی مناسب در حوزه‌های علمیه خواهران مواجه هستیم، تصریح کرد: برای ما در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قبح است که 6هزار و 300 نفر در تهران متقاضی استفاده از فضای حوزه‌های علمیه خواهران باشند و ما امکانات و فضای پذیرش آنها را نداشته باشیم.


وی با اشاره به نقش‌های معاونت اداری مالی در یک نهاد فرهنگی یادآور شد: معاونت اداری مالی به عنوان قوه عاقلانه تشکیلات و همچنین خون‌رسان به بافت‌های مختلف سازمان عمل می‌کند.


عبداللهی اظهار کرد: معاونت اداری مالی در نقش قوه عاقله باید فهم عمومی مناسبی از سازمان داشته باشد و اگر آموزش، پژوهش و امور فرهنگی را نشناسد نمی‌تواند در پشتیبانی از آنها موفق باشد.


وی با اشاره به اینکه نیروهای معاونت اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران دارای پیشینه‌ای در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش هستند، اضافه کرد: آنها دارای درک کلی و نیمه‌تخصصی نسبت به امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران هستند.


معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به لزوم اجرای تحقیقات در این معاونت به منظور اجرای بهتر امور، ادامه داد: در 12 سال 144 مورد تحقیق در 2هزار و 500 صفحه انجام گرفته است و این عقبه علمی معاونت اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران به حساب می‌آید.


وی با بیان اینکه در این مدت 142 مورد آیین‌نامه، بخشنامه و ... به منظور ایجاد وحدت رویه، تشریح و توصیه امور تهیه و صادر شده است، گفت: در 12 سال گذشته 63 مقاله و برنامه مربوط به برنامه و بودجه نوشته شده است.


عبداللهی با بیان اینکه امروز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک نهاد مرجع تعامل‌گر به نیکی شناخته می‌شود، گفت: امروز حوزه‌های علمیه خواهران را به نیکی می‌شناسند و قطار حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی حرکت می‌کند. رییس جمهور نیز سه بار در سخنان خود حمایت و تقدیر خود را از حوزه‌های علمیه خواهران اعلام کرده است.


وی با اشاره به لزوم توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در شهر قم خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران یک بارانداز مهم فرهنگی در شهر قم هستند که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارند. تلاش ما در حوزه‌های علمیه خواهران این است که تعداد طلاب خواهر در شهر قم به تعداد طلاب برادر یعنی 86 هزار نفر برسد./978/د101/ف

ارسال نظرات