۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۹۱۴۲
آیت الله حائری شیرازی:

آل سعود برای حفظ حیات خود خدا را رها کرد و به آمریکا لبیک گفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آل سعود برای حفظ حیات خود به جای خداوند به آمریکا لبیک گفته است، گفت: انسان اگر ولایت طاغوت را بپذیرد نه تنها نمازش موجب نجات او نمی‌شود بلکه او را به شرک و طغیان آشکار می‌رساند.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این که علم و دانشی برای انسان نافع است که بتواند او را به خضوع و خشوع در برابر خداوند بکشاند، گفت: علم و دانش نافع موجب می‌شود انسان ابتدا حریم پروردگار بشناسد و پس از آن در برابر پروردگار سر تعظیم و خشوع و خضوع فرود آورد.

 

وی افزود: انسان اگر دانشمند باشد و در مسیر ولایت حرکت کند به طور یقین به علم نافع دست خواهد یافت اما انسان اگر در زندگی خود به ولایت طاغوت معتقد باشد نه تنها به علم نافع دست نمی‌یابد بلکه همین علم او را به طغیان در برابر خداوند می‌کشاند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نماز هم همین گونه است و اگر انسان ولایت الهی را بپذیرد نمازش او را به یک حریم امن وارد می‌کند اما اگر ولایت الله را نپذیرد نمازش او را به تکبر در برابر ذات اقدس خداوند می‌کشاند.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره این که انسان در مشکلات باید به خداوند توکل کند، افزود: متأسفانه عده‌ای با وجود این که به نماز پایبند هستند در مشکلات و در زمانی که در خطر قرار می‌گیرند خدا را کنار گذاشته و ولایت طاغوت را می‌پذیرند.

 

وی با بیان این که عربستان مصداق کسی است که همه چیز خود را از دست داده است، گفت: بزرگان این کشور با وجود تأکیدی که بر اقامه نماز دارند در هنگامی که از سوی صدام در خطر قرار گرفتند و احساس کردند پایه‌های حکومتشان در تزلزل است برخلاف اعمال حج به شیطان لبیک گفته و برای نجات خود خدا را گذاشتند و به سراغ طاغوت رفتند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ما زمانی می‌توانیم در آرامش نماز خود را اقامه کنیم که آه دیگران پشت سر ما نباشد، تصریح کرد: انسان هرچه دارد از نماز و آرامش در نماز به دست می‌آورد بنابراین اگر می‌خواهیم نماز ما با آرامش همراه باشد باید از آزار خلق و آزار بندگان خداوند دوری کنیم.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این که متأسفانه عربستان به بدترین شکل مانند اسرائیل به یک رژیم کودک کش تبدیل شده که مانند پدران خود آب را بر روی انسان‌هایی که جز خداوند یاوری ندارند بسته است، گفت: آخرین توصیه امام حسین(ع) هنگامی که به میدان جنگ می‌رفتند به امام سجاد (ع) این بود که هرگز به کسی که جز خدا یاوری ندارد ظلم نکن و از ظلم به این انسان‌ها در هراس باش.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر دفاع از مردم یمن همان‌طور که عده‌ای دنبال بهانه هستند واجب کفایی نیست زیرا زمانی که یک ظلم تنها بماند و هیچ کس از او دفاع نکند دفاع از این مظلوم طبق دستور خداوند واجب عینی می‌شود؛ بنابراین بر همه ما حمایت از مردم یمن واجب است./837/پ202/ف                             

ارسال نظرات