۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۹۱۸۳
استاد حوزه علمیه بابل:

دوری از ایمان و اخلاق بزرگترین خطر امروز بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، خطر بزرگ بشریت در عرصه علمی را دور شدن از اخلاق و ایمان عنوان کرد و گفت: خطر بزرگی که امروزه بشر را تهدید می کند این است که علم از ایمان و اخلاق جدا شده و در مسیر سقوط انسانیت به کار گرفته شود، علم باید موجب کمال و خشوع بشر گردد ، علم و ایمان مکمل یکدیگر باشند.
استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی استاد حوزه علمیه بابل در جمع معلمان بخش لاله آباد بابل به جایگاه تعلیم وتعلم و ارزش آن از نگاه دین پرداخت و گفت: قرآن کریم نخستین معلم را خداوند علیم و نخستین شاگرد را حضرت آدم علی(ع) می کند که نخستین چیز به آدم علم بر اسرار موجودات جهان بود.

 

وی ادامه داد: خداوند نه تنها معلم آدم ابوالبشر(ع) و فرشتگان بود بلکه پیامبران الهی از تعلیم خداوند بهره بردند و علم از طریق انبیا نشر پیدا کرد.

 

امام جمعه سابق فیروزکوه به برخی از تعالیم الهی به پیامبران پرداخت و اذعان کرد: خداوند به حضرت یوسف علم تعبیر خواب، به حضرت داود علم زره سازی  و به حضرت سلیمان علم زبان حیوانات را آموخت.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در هر حال خود را در معرض عنایات الهی قرار می داد و از خداوند درخواست می کرد تا بر علم و آگاهی او بیفزاید و به همین دلیل قرآن مجید گنجینه های ارزشمند از علم است که باید امروز برای زندگی مورد بهره گیری قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان این که عظمت مقام معلم به خاطر تأثیر او در رشد و تعالی جامعه است، خاطرنشان کرد: فلسفه بعثت پیامبران، چیزی جز تعلیم و تربیت انسان نیست، آنان از جانب خداوند برانگیخته شدند تا به مردم بیاموزند که راه فلاح و صلاح را چگونه بپیمایند.

 

وی افزود: مسأله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اوّل را می زند، و فرهنگ سازان نقش اوّل را دارند.

 

این استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر این نکته که در میان فرهنگ سازان معلم یکی از پایه های اساسی است، تصریح کرد: معلم نمونه کسی است که برای تعلیم و پرورش فکری شاگردان خویش، پرورش عقل را مورد توجه قرار دهد.

 

وی ادامه  داد: در مسأله آموزش علم، شاگرد و متعلم تنها فراگیرنده است اما در تعلیم هدف عالی معلم باید پرورش عقل باشد و نیروی فکری را پرورش دهد و قوه ابتکار و خلاقیت و نوآوری را در او زنده کند.

 

حجت الاسلام بابایی خطر بزرگ بشریت در عرصه علمی را دور شدن از اخلاق و ایمان  عنوان کرد و گفت: خطر بزرگی که امروزه بشر را تهدید می کند  این است که علم از ایمان و اخلاق جدا شده و در مسیر سقوط انسانیت به کار گرفته شود، علم باید موجب کمال و خشوع بشر گردد ، علم و ایمان مکمل یکدیگر باشند.

 

وی افزود: انسان دارای دو نیروی مهم، تفکر و اراده است که حوزه اولی علم و حوزه دومی اخلاق است و  علمی مفید است که یاد خدا را در دل آدمی زنده کند.

 

امام جمعه زرگرشهر یکی از ویژگی های معلم نمونه را وقت شناسی بیان کرد و گفت: معلم نمونه وقت شناس است  زیرا تلف کردن اوقات جوانانی که باید صرف تحصیل دانش شود، موجب از دست رفتن فرصت و ابتلا به خسارت است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات