۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۲۲۶

عنوان برنامه های آخر هفته آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین همایش خانواده رضوی، بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه تربیت بدنی و برگزاری نهمین و دهمین نشست رویش فرهنگ و شعر خوانی شاعران آیینی در همایش بین‌المللی «سیمای حضرت محمد(ص) در هنر» از مهم ترین عناوین رویدادهای روز آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه‌ سالروز فرخنده مبعث حضرت محمد(ص) و با نگاهی به موضوع وحدت بین مذاهب‌ اسلامی، شاعران آیینی، امروز و فردا در دانشکده هنر زاهدان گرد هم می‌آیند تا در همایش بین‌المللی «سیمای حضرت محمد(ص) در هنر» در وصف رسول مهرورزی، به شعرخوانی بپردازند.

 

قاسم شاهد مسؤول انجمن ادبی رضوی با اعلام این خبر، از حضور دو تن از اعضای انجمن و سه تن از شاعران میهمان دعوت شده از سوی انجمن ادبی رضوی در این شب شعر خبر داد.

 

محمدجواد غفور زاده متخلص به شفق، دبیر شورای انجمن ادبی رضوی و صاحب آثاری چون "چلچراغ صلوات" و "رستاخیز لاله‌ها" و غلامرضا شکوهی، آفریننده‌ کتاب‌های "سرمه‌ای در غزل" و "یک ساغر نگاه"، دو شاعر پیشکسوت شرکت‌کننده در این همایش و از اعضای فعال انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی هستند.

 

محمود اکرامی‌فر شاعر خطه‌ خراسان شمالی و صاحب کتاب "بهارانه‌ها" و مثنوی معروف "یا علی گفتیم و عشق آغاز شد"، نیز از میهمانان دعوت شده به این شب شعر هستند.

 

همچنین قاسم صرافان، خالق آثاری چون "از آهو تا کبوتر" و "مولای گندم‌گون"، از دیگر شاعران میهمانی است که در مجلس شاعرانه‌ پیامبر، به خوانش شعر می‌پردازد. سیدمحمدجواد شرافت شاعر کتاب "خاک باران خورده" و "همواره حسین" نیز پنجمین میهمان این شب شعر از طرف انجمن ادبی رضوی خواهد بود که از شهر قم، در این مراسم شرکت می کنند.

 

 گفتنی است؛ این همایش با هدف تجلی شان و مقام والای پیامبر گرامی اسلام(ص) بر هنر و فرهنگ، آگاهی‌بخشی جامعه بشری نسبت به واقعیات زندگی و منش رسول مکرم اسلام(ص) و زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان و دیگر اندیشمندان در ابعاد بین‌المللی طی روزهای شانزده و هفده اردیبهشت در دانشکده هنر زاهدان برگزار می‌شود و شامل برنامه‌هایی چون شب شعر آیینی، کارگاه های تذهیب و خطاطی و بررسی 220 مقاله تخصصی است.

 

برگزاری دومین همایش خانواده رضوی

 

دومین همایش خانواده بزرگ رضوی با عنوان «شکوه فرهنگ علوی» از سوی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی فردا ساعت 17 در تالار ابن هیثم واقع در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می‌شود.

 

این همایش بزرگ و سراسر معنوی با هدف گسترش و نهادینه کردن فرهنگ علوی در خانواده‌ها با حضور 800 خانواده از پرسنل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

در این همایش استاد جواد بهادرخان در زمینه روش‌های تحکیم بنیان خانواده به ایراد سخنرانی و مشاوره می پردازد.

 

یادآور می شود، نخستین همایش خانواده رضوی در سال 94 همزمان با ولادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بانوان شاغل در آستان قدس رضوی با عنوان «طلایه داران سیره فاطمی» توسط مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی

 

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از مجموعه امکانات و خدمات موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی بازدید می کنند.

 

برگزاری نهمین و دهمین نشست رویش فرهنگ

 

نهمین و دهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی رویش فرهنگ با موضوع «بررسی رسانه های نوپدید در عرصه فعالیت های فرهنگ» پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا 19 در سالن همایش های مجتمع فرهنگی ولایت برگزار می شود.

 

مهدی صرامی، مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی و جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه افق سیما استادان هفته هستند./1308/پ203/ب4

ارسال نظرات