۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۲۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تزلزل در بنیان خانواده مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شبکه های ماهواره ای با هدف از هم پاشاندن بنیان های خانواده هر روز گسترش می یابد، گفت: هنرمندان کشورمان باید در برابر موج سازی فرهنگی دشمن بیاستند و از فرهنگ دینی دفاع کنند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار با هنرمندان استان با تاکید بر این که برای اقدام هدفمند در حوزه فرهنگ باید راهکاری پیدا کرد، گفت: بودجه های فرهنگی دستگاه های دیگر بیشتر از ارشاد است و باید فکری برای این مسأله کرد تا بودجه ها به درستی هزینه شوند.

 

وی بر ضرورت تغییر ساختار شورای فرهنگ عمومی و کاربردی شدن مصوبات و طرح های آن شد، افزود: متأسفانه شورای فرهنگ عمومی تنها به برگزاری جلساتی بی فایده در استان ها تبدیل شده است.

 

امام جمعه گرگان همچنین بر ضرورت هدفمند شدن بودجه های فرهنگی نهادای دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: به حتم شورای فرهنگ عمومی در هدفمند سازی بودجه های فرهنگی نقش بسیار اثرگذاری خواهد داشت.

 

وی با بیان این که طرح ها و برنامه های فرهنگی نهادها و سازمان های دولتی باید در شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بیان داشت: کار فرهنگ سخت و تخصصی است و باید با کار کارشناسی در آن وردو پیدا کرد تا اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود به نقش هنر در جهان امروز اشاره کرد و با بیان این که امروز دنیای غرب با بهره گیری از هنر و دیگر ابزار های تبلیغاتی به جنگ با ملت ها آمده است، گفت:  تنها چیزی که می تواند مقابل این روش بایستید هنر است و هنرمندان باید برای مقابله با این جنگ برنامه ریزی کنند و آماده باشند.

 

وی در ادامه توجه به هنرمندان برای جامعه امروز را بسیار ضروری دانست و گفت: هنر یعنی قرار دادن یک حقیقت در قالبی زیبا و جذب کننده و اگر خواسته باشیم نخستین هنرمند را معرفی کنیم بی شک خداوند خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که همه زیبایی های دنیا هنر خداوند است، گفت: انسان شاهکار هنری خدا است و وقتی خداوند انسان را آفرید فرمود «فتبارک الله احسن الخالقین».

 

 

وی هنرمند را جلوه ای از زیبایی ها حق دانست و گفت: خداوند یک بعد از زیبایی خود را در قالب هنرمند قرار می دهد؛ پیامبر(ص) هم مظهر اسم اعظم الهی است و همه صفات الهی در او پیاده شده است و هنرمند هم بخشی از زیبایی ذات اقدس الهی را دارد.

 

امام جمعه گرگان استفاده به جا از هنر را وظیفه مهم هنرمندان دانست و افزود: امروز هنرمند در مقابل آن چیزی که دنیا از هنر استفاده می کند باید وارد عرصه شود و از نعمت خدایی خود در جهت عکس آن چه که دنیا استفاده می کند، به کار بگیرد.

 

وی  در ادامه سخنان خود با بیان این که شبکه های ماهواره ای با هدف از هم پاشاندن بنیان های خانواده هر روز گسترش می یابد، گفت: هنرمندان کشورمان باید در برابر موج سازی فرهنگی دشمن بیاستند و از فرهنگ دینی دفاع کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات