۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۲۴۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

آثار شهید مطهری منبعی غنی برای پاسخگویی به شبهات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهید مطهری در همه ابعاد مختلف علمی نمونه بود، گفت: شخصیت علمی و اخلاقی شهید مطهری به عنوان الگویی برای جامعه امروز قابل بحث و بررسی است.
استاد حوزه علميه محمديه قائمشهر

حجت الاسلام علی رحیمی، استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با تبریک به مناسبت هفته معلم و با توجه به فراوانی روایات در اهمیت و ترویج علم آموزی، گفت: حدیث «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» از امام علی(ع) نشان دهنده اهمیت علم آموزی و ترویج علم و دانش در جامعه است و برای کسب علم و دانش و تفقه در دین باید تلاش فراوانی داشت.

 

وی با اشاره به آیه  «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً» بیان کرد: این آیه نشان دهنده این است که برای کسب علم آموزی باید عده ای از محل سکونت خود کوچ کنند و با کسب علم و دانش جامعه خود را برای دوری از معاصی پند و اندرز دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شخصیت شهید مطهری به عنوان الگویی نمونه برای دانشجویان و طلاب است، تصریح کرد: شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری از جنبه معلم بودن و از جهت ماندگاری تفکراتش با آثار و کتب حائز اهمیت و قابل بحث و بررسی است.

 

وی تصریح کرد: ترور شهید مطهری از سوی منافقین کوردل نشان دهنده عظمت و بزرگی شخصیت این بزرگوار است.

 

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: استاد مطهری شخصیت منحصر به فرد و منشأ اثری بود که با سخنرانی های متعدد و کتب و مقالات بر علیه افکار الحادی خطری برای دشمنان محسوب می شد.

 

عضو جبهه پایداری شاخه مازندران، شخصیت شهید مطهری را در همه ابعاد مختلف نمونه و با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در رابطه با این معلم شهید، خاطرنشان کرد: کتب استاد مطهری بدون استثناء خوب و قابل استفاده است.

 

وی با بیان این که در حوزه علمیه چند سالی است که طرح مطالعاتی کتب شهید مطهری در کنار دروس حوزه تدریس می شود، بیان داشت: حوزه های علمیه با توجه به این طرح با آثار و افکار شهید مطهری آشنا می شوند و خود را برای پاسخ به شبهات جامعه آماده می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، بصیرت را از ویژگی شهید مطهری دانست و با تاکید بر این که پویایی از ویژگی های آثار ایشان برای نسل های امروز است، عنوان کرد: آثار شهید مطهری پاسخگوی نیاز جامعه امروزی است و جوانان حداقل با یک بار مطالعه آثار ایشان می توانند از بنیه علمی و اعتقادی قوی برخوردار باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید در فکر تربیت افرادی همانند شهید مطهری برای نسل امروز و آینده باشند، اظهار داشت: حوزه می تواند با تربیت طلاب خوش استعداد به جامعه افرادی را تربیت و تحویل جامعه راه استاد شهید مطهری را در همه ابعاد علمی و اخلاقی ادامه دهند که پاسخگوی نیاز جامعه باشند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات