۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۹۲۵۹

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره شهدای زن استان مرکزی تحت عنوان "لشکر فرشتگان"، تشکیل جلسه کمیته فرهنگی با محوریت ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ساوه و شرکت بیش از 4500 نفر تفرشی در عرصه های بسیج سازندگی برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یادواره شهدای زن استان مرکزی تحت عنوان "لشکر فرشتگان" ویژه دانش‌آموزان، از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی شب گذشته برگزار شد.

 

 این یادواره به منظور شناسایی شهدای زن و مطرح کردن آنها در جامعه و یادآوری نقش آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

 

همچنین، آشنا کردن نسل جوان و بویژه دانش‌آموزان با ایثارگری‌های این شهدا و تحول‌آفرینی آنها در عرصه‌های اسلام و انقلاب، از دیگر اهداف برگزاری این یادواره بود.

 

بنابراین گزارش، آمارها از شهدای زن در استان مرکزی قطعی نیست اما، طبق آمار‌های گزارش شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حدود 60 شهیده در استان شناسایی شده است.

 

گفتنی است در حال جاضر 10 گروه سرگذشت‌پژوهیِ شهدا در واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در حال بررسی فعالیت‌های زنان شهید در استان هستند که حاصل این پژوهش‌ها برگزاری یادواره‌ای ویژه این شهداست.

 

یادآور می شود این آیین با حضور خانم جواهری مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و چند تن از مسؤولان حوزه بانوان در استان و حدود 600 دانش‌آموز خواهر عضو قرارگاه‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن اسلامی برگزار شد.

 

همچنین این یادواره امروز عصر در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی واقع در خیابان محسنی برگزار شد.

 

اقتدار ملت ایران مدیون اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی است

 

حسین محمودی‌فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در جلسه کمیته فرهنگی، تبلیغات و ارتباطات با محوریت ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: معمار انقلاب توانستند با استفاده مدبرانه از این ظرفیت‌ها و باورهای عمیق اعتقادی و مذهبی ملت ایران، زنگ بیدارباش و قیام علیه استبداد و استعمار را به صدا درآورند و تا ریشه‌کن کردن استبداد و استعمار از این سرزمین لحظه‌ای نیاسودند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بیان داشت: اقتدار ملت ایران مدیون اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی(ره) است و شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بهترین الگو و سرمشق برای دستیابی انسان‌ها به استقلال، آزادی و سعادت است.

 

محمودی‌فر خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) چشمه حیات و گنجینه اسرار و انسان کامل و به خصلت‌های والا و سجایا و مکارم اخلاقی آراسته بود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح داشت: از نظر شخصیتی، ایشان آنچنان بزرگ بودند که در میان رهبران و بزرگان جهان و تاریخ به جز انبیا و اولیای معصومان به دشواری می‌توان کسی را با  این ابعاد و خصوصیات تصور کرد.

 

وی افزود: امام راحل به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد و ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات و به آنان غرور و خودباوری بخشید.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در ادامه گفت: امام(ره) صدای استقلال را در سراسر جهان به صدا درآورد و امید را در دل‌های ملت ستمدیده جهان در عصری که دولت‌های قدرتمند سیاسی در تلاش برای انزوای دین و معنویت و ارزش‌های اخلاقی بودند، روشن کرد.

 

بیش از 4500 نفر تفرشی در عرصه های بسیج سازندگی شرکت کردند

 

شهرابی مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج تفرش، با اشاره به این که در سال گذشته بیش از 4500 نفر تفرشی در عرصه های بسیج سازندگی، گفت: در سال 93 حدود 2 هزار نفر تفرشی در عرصه های اقتصاد مقاومتی که شامل ارائه مشاوره، آموزشهای و کسب مهارتهای لازم (به صورت کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت)، اعطای وام و اشتغالزایی بهره مند شده است.


شهرابی ادامه داد: در سال 93 بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط فعالان عرصه های اقتصاد مقاومتی تفرش که شامل مشاوره، برپایی نمایشگاه‌های فروش محصولات در سطح شهرستان، استان، کشور انجام شده است.


مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج تفرش با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی تفرش در سال گذشته، گفت: در سال 93 بیش از 2500 نفر تفرشی در اردوهای یک روزه، سه روزه،7 روزه و 10 روز شرکت کرده اند.


وی با اشاره به انجام اقدامات عمرانی در سال گذشته، ادامه داد: ساخت 6 سرویس بهداشتی، 4 خانه محروم، تجهیز و بازسازی 2 مسجد از مهم ترین اقدامات عمرانی در تفرش بوده است.


شهرابی با اشاره به اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم، گفت: در سال 93، 10 اکیپ پزشکی به مناطق محروم تفرش اعزام شده اند و خدمات ویزیت و دارویی رایگان ارائه شده است.

 

شهید مطهری در کلام امام و رهبر معظم انقلاب به عنوان معلم، استاد است

 

حجت‌الاسلام محمد ذبیحی نماینده ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در همایش حکمت مطهر اظهار داشت: تمام مناسبات ملی نظام ما محصول هفته عقیدتی سیاسی است، چرا که پرورش تمامی افرادی که این مناسبات را آفریده‌اند و می‌آفریند نتیجه آموزش معلمان و مربیانی است که راه شهید مطهری را رفته‌اند و می‌روند.

 

وی گفت: شهید مطهری در کلام امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان معلم، استاد و مربی است، زیرا که هم افراد را آموزش می‌داد و هم تربیت می‌کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه ارزش علم را با احادیثی از رسول اکرم(ص) بیان کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند: خدا به واسطه علم اطاعت می‌شود، عبادت کردن خدا به واسطه علم است» ، «خیر دنیا و آخرت در علم است، جهل دنیا در فقدان علم است.

 

حجت‌الاسلام ذبیحی گفت: معلمان و مربیان ضمن آموزش محفوظات چه بخواهند و چه نخواهند حتی کوچک‌ترین گفتار، رفتار و کردارشان برای دانش‌آموزان سرمشق است و معلم است که انسان را از مقام خاک به افلاک می‌برد و او را آسمانی می‌کند.

 

وی با اشاره به مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: تمام مشکلات و بدبختی‌های دیروز و امروز بشر محصول جهل، نادانی و عدم تربیت صحیح است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جوان امروز ما سالم بودنش دشوارتر از دوران دفاع مقدس است، امروز دشمن در جیب جوان ماست، اگر جوان امروز بتواند در مساجد، اعتکاف و... حضور داشته باشد، هنر کرده است. /842/پ203/ب4

ارسال نظرات