۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۲۶۸
آیت الله شبستری:

دانشگاه باید از مسائل حاشیه‌ای به دور باشد/ ترویج فرهنگ غربی در فضای دانشگاهی فسادآور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: دانشگاه باید از مسائل حاشیه ای به دور باشد، چراکه مسائل مهم‌تری در جهان اسلام وجود دارد و باندبازی و جناج بندی دردی را دوا نمی کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شب گذشته 16 اردیبهشت در دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان، اظهار داشت: علم نافع و حقیقی علم به خداست، در آیات و روایت مراد از علم، علمی است که توأم با معرفت باشد، علت این مطلب آن است که علوم مادی فناپذیر است، اما معرفت الله باقی و جاودانه است، رمز خلقت، علم موجودات به الله تعالی است.


وی با بیان این‌که بنابر احادیث و روایات مؤمن عالم ارجحیت بر مؤمن غیرعالم دارد، گفت: علمی که توأم با معنویت باشد، علم نافع است و عالم به آن است که می تواند در روز قیامت شفاعت کند، در این میان اگر عالمی مربی، دانشمند و دلسوز باشد، این علم واقعی است.


آیت الله شبستری ادامه داد: یکی از مصادیق بارز عالم شافی که علمش نافع بوده و هست، شهید مطهری است، علم استاد مطهری توام با تربیت و عمل بود، اساتید نیز لازم است به این استاد تأسی بکنند و این عالم بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شهید مطهری فردی مخلص، با بصیرت و کامل بود، وی وجودش را وقف اسلام و تربیت و تعلیم دانشجویان کرد، اگر ایشان در قم می ماند؛ قطعا از مراجع بزرگ تقلید بودند، اما قم را ترک کرد و به دانشگاه آمد تا دانشجویان را تربیت و دانشگاه را در شرایطی که مارکسیسم بیداد می کرد، اصلاح کند.


وی اظهار داشت: از جمله فعالیت های شهید مطهری، دور کردن جوانان از مکاتب الحادی و فرقه گرایی و افتادن در دام انحراف بود، شما اساتید باید به سیره این شهید بزرگوار تمسک کنید و در تربیت دانشجویان تلاش و جهد لازم را داشته باشید.


نماینده خبرگان رهبری اذعان داشت: بسیجییان به ویژه اساتید بسیجی در خط مقدم مبارزه فکری و علمی با دشمنان هستند، اساتید دین‌دار و وفادار به انقلاب و امام راحل در این شرایط حساس و در پیچ تند تاریخی و کثرت القای شبهات، فرقه سازی و ترویج فساد در خط مقدم مبارزه هستند.


وی ادامه داد: امام در جایی از صحیفه نور می فرماید؛ امروز دانشگاه و حوزه دو پایگاه علمی، چهار چوب های اصیل اسلام ناب محمدی را  در اختیار تمام بیسجیان قرار دهند. رهبری نیز می فرماید؛ اگر بسیج را در یک تعریف کوتاه خلاصه کنید «عبارت است از مجموعه ای که پاکترین، فداکارترین و آگاهترین انسان ها در اهداف عالی این ملت و به کمال رساندن این ملت جمع شده اند»، در حقیقت تمام انسان ها با این خصوصیات بسیجی اند.


آیت الله شبستری تصریح کرد: با وضعیت کنونی دانشگاه ها، راه دانشجویان به ترکستان است، ضروری است به شرایط کنونی دانشگاه ها رسیدگی شود، جوانان ها را باید اقناع کرد، جهاد فکری توأم با جهاد علمی باشد، در دانشگاه‌ها کرسی های آزاد اندیشی برقرار شود، خوب است از فرصت صدا و سیما در این راستا بهره گیری شود.


امام جمعه تبریز در ادامه با بیان این‌که ترویج فرهنگ غربی در فضای دانشگاهی عامل بروز مفاسد است، افزود: اخلاق غربی به دور از عاطفه در ارتباط با خانواده، وطن‌دوستی و ... است، ترویج این فرهنگ عامل کاهش مهر و محبت در میان جوانان می شود، لازمه داشتن عاطفه، ایمان به عالم غیب است.


وی در مورد فضای سیاسی دانشگاه ها به ویژه در آستانه انتخابات توصیه هایی کرد و گفت: دانشگاه باید از مسائل حاشیه ای به دور باشد، چراکه مسائل مهم‌تری در جهان اسلام وجود دارد، باندبازی و جناج بندی دردی را رفع نمی کند، استعمار نیز به دنبال باندبازی و جناح بندی در میان امت اسلاک است، این دوگانگی برای چیست، صراط مستقیم است که باید همگی به آن تمسک کنیم.


آیت الله شبستری در پایان افزود: لازم است از دعوت افراد تندرو در دانشگاه ها پرهیز شود، افراد تندرو عامل تنش در جامعه هستند، افراد معتدل را دعوت کنید تا از اسلام و انقلاب و ولایت سخن بگویند و از مسائل قومیت گرایی مانند پانترکیسم به دور باشید./854/پ202/ب4

ارسال نظرات