۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۲۵۹۲۷۵
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی در راستای غارت فرهنگی چادر را میراث ملی معرفی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب را باید با حجاب و نه با رفتار و اخلاق مقایسه کرد دشمن در مقایسه حجاب با اخلاق و رفتار سوءاستفاده می‌کند تا بی‌حجابی را در جامعه توجیه کرده و ترویج دهد.
خانم فروغ نيلچي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه چهارشنبه در یکی از نشست‌های تسنیم تحت عنوان چادر حجاب برتر که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه شناخت مهارت فردی و گروهی درباره حجاب است که چه حجاب کامل چه نوع حجابی است.

 

وی افزود: حجابی کامل است که زیبایی و زینت‌های زنانه در معرض دید نامحرم نباشد و در پوشش، رفتار و نگاه ایجاد توجه نشود، در صورتی که این شاخصه‌ها امروز در معرض تهدید و خطر است که دشمن در این زمینه از سه عنصر تهدید، تخریب و فراموشی استفاده می‌کند.

 

این استاد حوزه با اشاره به تهدید حجاب برتر یعنی چادر، عنوان کرد: این تفکر که هر کس چادر بر سر دارد باید همه کارها از جمله اخلاق او کامل باشد و اگر فرد چنین نباشد چادر او را زیر سوال می‌برند به دلیل عدم تفکیک حق و باطل است.

 

این استاد دانشگاه، با اشاره به سوءاستفاده دشمن از مساله حجاب برتر، اظهار داشت: دشمن از این فرهنگ که هر کس حجاب برتر داشته باشد باید همه رفتارهای او خوب باشد سوءاستفاده می‌کند تا ما نتوانیم حق و باطل در زمینه حجاب را تشخیص دهیم.

 

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات فرمودند که با تهدید نمی‌شود مذاکره کرد و نباید زیر بار حرف زور رفت در حقیقت ایشان درست و غلط را تفکیک کردند ما نیز باید در برابر مسائل مختلفی که به حجاب وارد می‌شود با منطق درست و غلط بودن آن را جدا کنیم.

 

نیلچی‌زاده بیان داشت: در مساله حجاب از کسی که حجاب حضرت زهرا(س) را هوشمندانه، عاقلانه و براساس شرع اسلام انتخاب کرده می‌توان انتظار رفتارهای خوب داشت اما اگر کسی حجاب داشته و اخلاق مناسب را در خود تقویت نکرده نباید اخلاق و رفتار او را به حجاب ربط داد.

 

این استاد حوزه افزود: در حقیقت حجاب را باید با حجاب و نه با رفتار مقایسه کرد این همان سوءاستفاده دشمن در باب تخریب حجاب است تا بی‌حجابی را در جامعه توجیه کرده و ترویج دهد.

 

این استاد دانشگاه، در ادامه گفت: گاهی دشمن در تخریب حجاب هوس پوشش خلاف شرع همراه با چادر را مطرح کرده تا حق و باطل را به هم درآویزد با این حربه چادر را بر سر زنان حفظ کرده اما فرهنگ حجاب را تخریب می‌کند.

 

وی درباره نوع دیگر تخریب حجاب گفت: در نوع دیگر تخریب فرد در حجاب پوشش کامل را دارد اما در برخورد و رفتار با نامحرم با لطافت و نرمی جلب توجه ایجاد می‌کند این افراد چادری بی‌حجاب محسوب می‌شوند.

 

نیلچی‌زاده افزود: در حدیث است که برخی روزه‌دارها بی‌روزه هستند یعنی از روزه صرفا گرسنگی آن را درک می‌کنند در حالی‌که فلسفه نخوردن حلال روزه برای بازداشتن فرد از حرام است حجاب نیز الزام برای عدم جلب توجه است.

 

این استاد حوزه با اشاره به تاریخ حجاب عنوان کرد: حجاب در قرآن، در جهان و نیز در گذشته ایران وجود داشته است، در تهدید جایگاه حجاب به افراد با حجاب برتر القا می‌شود که آنها در جایگاه پست و سطوح پایین اجتماعی قرار دارند.

 

این استاد دانشگاه، با اشاره به آسیب فراموشی، اظهار داشت: دشمن با اشعاری شبیه دلت پاک باشد مهم نیست که حجاب یا غیرت داشته باشید ذهن اجتماع را نسبت به مساله حجاب به سمت فراموشی می‌کشاند طوری که حجاب و عفاف را از زنان و غیرت را از مردان ما می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی در راستای غارت فرهنگی چادر را میراث ملی معرفی می‌کنند تا این مساله را در نظر مومنان بی‌ارزش جلوه دهند در صورتی که چادر به عنوان حجاب برتر، ایمانی و ایرانی شناخته شده که باید آن را پاس داشت.

 

نیلچی‌زاده در پایان با اشاره به راه‌های شناخت حجاب برتر گفت: از سه طریق دستورات قرآن، اهل‌بیت(ع) و عقل می‌شود ارزش حجاب را درک کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات