۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۵۹۲۸۹
امام جمعه دلیجان:

رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی وقف دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دلیجان با اشاره به این که رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی وقف دارند، گفت: برای فرهنگ‌سازی در امر وقف باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به درستی استفاده کرد.
همايش روحانيان شهرستان دليجان و نشست تخصصي وقف همايش روحانيان شهرستان دليجان و نشست تخصصي وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان شب گذشته در همایش روحانیان شهرستان دلیجان و نشست تخصصی وقف در جمع روحانیان بیان داشت: مسأله وقف و موقوفات از مسائل جدی جامعه امروزی است و با توجه به اهمیت و ارزش امر می طلبد تا همگان به ویژه روحانیان به عنوان ترویج کنندگان این فرهنگ با این امر خداپسندانه بیشتر آشنا شوند.

 

امام جمعه دلیجان خاطرنشان کرد: وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری است و همچنین باقیات الصالحاتی است که نام انسان و مال انسان را در طول زمان ماندگار می کند.

 

وی با اشاره به این که رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی وقف دارند عنوان کرد: برای فرهنگ‌سازی در امر وقف باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به درستی استفاده کرد.


حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه جامعه روحانیت در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند اظهار داشت: وقف یکی از مهم ترین و ماندگارترین سنت های دین مبین اسلام است که از زمان پیامبر(ص) مورد توجه بوده است و همچنین و آثار و برکات بسیاری از موقوفاتی که در آن دوران و از سوی اهل بیت(ع) وقف شده اند در جامعه کنونی بخوبی مشهود است.

 

وی خاطر نشان کرد: وقف حقیقتی است که اگر در جامعه به آن توجه ویژه شود و همچنین گسترش یابد بسیاری از مشکلات به آسانی حل خواهد شد.


امام جمعه دلیجان تصریح کرد: امروزه بسیاری از مراکز علمی، دانشگاه ها، مدارس، بیمارستان ها و حوزه های علمیه ما وقف هستند که هم برای مردم و جامعه آثار و برکات بسیاری نیز به همراه دارند.


حجت الاسلام کرامتی با اشاره به ضرورت حفظ و احیای موقوفات افزود: همه امروز در راستای صیانت از موقوفات، احصاء نیازهای روز جامعه و هدایت نیات واقفان به سمت این نیازها در راستای رفع مشکلات نیازمندان موظف و مسئول هستند.


امام جمعه دلیجان  با اشاره به لزوم برگزاری همایش نقش روحانیان در ترویج فرهنگ وقف گفت: روحانیان در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در بین مردم نقش مهمی برعهده دارند و برگزاری این قبیل همایش ها در تشریح نقش آنان در ترویج وقف و رفع مشکلات کنونی بسیار اثرگذار است.

 

حجت الاسلام کرامتی در ادامه گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف باید این سنت حسنه برای همگان تبیین شود و همچنین واقفان خیر اندیش باید با تاسی از ائمه معصومان(ع) با توجه به مقتضات و نیازهای جامعه، وقف کنند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات