۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۹۳۰۱

ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رؤیت هلال با ریاست دکتر ولایتی و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور آغاز به کار کرد.
نجوم ، رويت هلال ، استهلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رؤیت هلال پیش از ظهر امروز با ریاست دکتر ولایتی و به همت مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تقویم ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران آغاز به کار کرد.

 

در این همایش که با سخنان حجت‌الاسلام محمد کیانی، دبیر اجرایی و گزارش حجت‌الاسلام موحد نژاد دبیر علمی همایش آغاز شد، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دکتر علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

پخش پیام تصویری حضرت آیت‌الله سبحانی، گزارش رصدخانه شاماخی جمهوری آذربایجان از سوی دکتر ایوب قلیوف و برگزاری کرسی نظریه پردازی نظریه «وحدت رویه در تقویم اسلامی و رؤیت هلال» از جمله برنامه‌های این همایش است.

 

در همایش نامبرده که تا شامگاه امروز 17 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، مقالات برتر علمی نجومی و فقهی نجومی ارسال شده به دبیرخانه همایش ارائه می‌شود.

 

در ابتدای این همایش و پس از خیر مقدم دبیر اجرایی همایش به 250 نفر از فرهیختگان عرصه نجوم و فقه حاضر در این همایش، حجت‌الاسلام موحد نژاد دبیر علمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: مقالات ارائه شده در بعد نجومی فراوان بود اما در بعد فقهی هم انتظار داشتیم، مقالات بیشتری به دست ما برسد.

 

حجت‌الاسلام موحد نژاد ادامه داد: مقالاتی که در زمینه‌های نجومی وجود دارد، بسیار ارزنده بود و برخی از آنان نوپدید بوده و قابل طرح در سطح جهانی است.

 

دبیر علمی ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم ابراز کرد: مقالات فقهی ارسال شده به دبیرخانه همایش هم با مقالات جهانی فقهی رقابت دارد و داوران سخت گیری که این مقالات را تأیید کردند، اعتراف به ارزنده بودن آن‌ها داشتند./997/پ202/ف

ارسال نظرات