۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۹۳۱۷
جمعه 18 اردیبهشت‌ماه؛

نخستین مرحله آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: مرحله نخست آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهرستان کاشان به عنوان معتبرترین آزمون قرآنی کشور جمعه 18 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه فرهنگیان کاشان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 152 حافظ کاشانی فردا در مرحله نخست دهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، معتبرترین آزمون قرآنی کشور به رقابت می پردازند.

 

وی افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور، فردا جمعه 18 اردیبهشت ماه در دانشگاه فرهنگیان کاشان به‌ عنوان حوزه امتحانی منطقه کاشان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: این آزمون در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن برگزار می ‌شود که در دهمین دوره این آزمون‌ ها در حوزه امتحانی منطقه کاشان، 58 نفر در رشته حفظ کل، 19 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 54 نفر در رشته حفظ 10 جزء و 21 نفر در رشته حفظ 5 جزء نام‌نویسی کرده‌اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ادامه داد: با تعامل دانشگاه فرهنگیان کاشان و با توجه به حجم داوطلبان و در دسترس بودن این دانشگاه برای حافظان کاشانی و آران و بیدگلی، این دانشگاه برای پنجمین سال متوالی به‌عنوان حوزه امتحانی شهرستان کاشان تعیین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن الکریم، نهاد قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که در دهمین دوره این طرح 6 هزار و 190 نفر از سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدرک طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور است که به حافظان قرآن اعطا می‌شود، افزود: بر اساس قانون، مدارک طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی در پنج درجه در نظر گرفته شده است که درجه پنجم به حافظان 10 جزء، درجه چهارم به حافظان 20 جزء، درجه سوم به حافظان کل قرآن، درجه دوم به حافظان ممتاز و درجه یک نیز به اساتید حفظ قرآن اعطا می ‌شود.

 

وی گفت : تاکنون از کل کشور، مجتبی بیابان‌پور آرانی از شهرستان آران و بیدگل(حوزه امتحانی منطقه کاشان)، شهریار پرهیزگار، سید محمدمهدی طباطبایی، سید مهدی فاطمیان، محمدمهدی بحرالعلوم، هاشم سلطانی نژاد و معصومه آگاهی توانسته‌اند عنوان رسمی و قانونی «استاد حفظ» قرآن کریم معادل مدرک تحصیلی دکترا را در جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص دهند./1307/پ203/ح

ارسال نظرات