۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۹۳۶۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی جامعه را در مسیر تکامل معنوی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز تحقق معارف قرآنی در جامعه می شود که باید در راستای نهادینه سازی سبک زندگی دینی کوشا باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد، افزود: اگر می خواهیم دنیا برایمان سفره عشق و مودت  پهن کند باید از سیره عملی بزرگان دینی درس گرفته و آن را در برنامه های خود اجرایی کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که بهره گیری از تقوای الهی ثمرات و برکات بسیاری دارد، گفت: حضور در محضر تقوای الهی می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار داده و سعادت آفرین باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که فردی که خود را در محضر الهی می بیند اخلاقی کریمانه خواهد داشت، تصریح کرد: باید اخلاق کریمانه را در وجود خود حفظ کرده و آن را در جامعه ترویج دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز تحقق معارف قرآنی در جامعه می شود که باید در راستای نهادینه سازی سبک زندگی دینی کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که باید قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم، گفت: این امور ارزنده زمینه ساز سعادت و تعالی زندگی انسان شده و برکات بسیاری برای ما دارد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که مقداری از سبک زندگی دینی فاصله داریم که باید آن را رفع کنیم، بیان داشت: باید با قرآن انس بیشتری برقرار کرده و ارتباط خوبی با این کتاب نورانی داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: ما تنها فکر می کنیم قرآن برای این است تا زیر آن رد شده و یا بر روی سفره عقد گذشته شود که باید روز به روز این فاصله ها را کم کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که انسان باید تلاش کند تا خود را به قرآن کریم عرضه کرده و در محضر این کتاب ارزشمند باشد، تصریح کرد: هرکسی که در مسیر نورانی این کتاب ارزشمند باشد عزیز شده و به عزت و سعادت دست پیدا می کند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه بعضی از ما در زندگی خود دچار منیت شدیم، گفت: انسان باید همواره تلاش کرده تا اخلاق اسلامی را به عنوان امری اساسی در برنامه های خود نهادینه کرده و تلاش داشته باشد تا از طریق تقوا و به دنبال گناه نرفتن خود را عرضه کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات