۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۳۸۴
آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار اعضای کنگره شهدای دانشجوی مشهد:

دفاع مقدس، بیش از چاپ کتاب نیازمند ساخت فیلم‌های فاخر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: ما کتاب‌های فوق العاده‌ای در زمینه شهدا و خاطرات آنان داریم اما بهتر نیست به جای چاپ 50 کتاب در این زمینه پنج فیلم ساخته شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به برگزاری کنگره سرداران شهید خراسان رضوی و کنگره شهدای روحانی استان به برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان اشاره کرد و گفت: در برگزاری این کنگره از تجربیات دیگران نیز استفاده شود تا این کنگره در سطح بالاتری نسبت به کنگره‌های دیگر باشد و بتواند آثار متفاوتی را ارائه کند.

 

وی بهترین سرمایه در دانشگاه‌ها را شهدا دانست و بیان داشت: بسیاری از اساتید ما در دانشگاه‌ها در شرایط کنونی از دوستان دانشجویان شهید ما در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی هستند و این مهم است که چه تعداد از دانشجویان این دانشگاه شهید شده‌اند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: دو عنوان را برای کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی مشخص کنید اول این که این کنگره برای بزرگداشت مقام شهداست یا این که نمادی از انقلابی بودن دانشگاه‌هاست که مسأله دوم بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که کنگره عنوانش با یادواره متفاوت است، خاطرنشان کرد: کنگره جریان جامعی است که کل یادواره‌ها فرع آن محسوب می‌شوند و در یک جریان جامع ممکن است به طور مثال دانشگاه فردوسی دارای 500 شهید باشد که از این تعداد تنها 50 شهید آن ساکن استان هستند افزون بر این که در این کنگره به 50 شهید ساکن استان توجه می‌شود باید به دیگر شهدا مثلا 450 شهید دیگر نیز که معنویت و فضای فرهنگی دانشگاه در به جنگ فرستادن آنان موثر بوده نیز، توجه شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب‌های خاطرات شهدا گفت: ما کتاب‌های فوق العاده‌ای در زمینه شهدا و خاطرات آنان داریم؛ بهتر نیست به جای چاپ 50 کتاب در این زمینه پنج فیلم ساخته شود؟

 

وی با تاکید بر این که تاثیرگذاری فیلم بیشتر است، به فیلم شور و شیرین اشاره کرد و گفت: در این فیلم شاهد صحنه‌های جدید از درگیری‌ها در دوران دفاع مقدس بودیم در عین این که نباید همه فیلم‌ها مانند هم باشند ولی یک فیلم با صحنه‌های هنری خود ماندگار می‌شود و جامعه را تکان می‌دهد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به واحد درسی دفاع مقدس اظهار داشت: این واحد درسی باید به صورت پژوهشی به دانشجو ارائه شود تا دانشجو خود به دنبال کار تحقیقی در قالب یک مقاله 30 یا  15صفحه‌ای باشد.

 

علی یوسفی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی با ارائه گزارشی پیرامون کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: برگزاری این کنگره کار مشترک معاونت فرهنگی وزارت علوم و بسیج دانشجویی است.

 

وی با اشاره به آماده شدن یادمان شهدای گمنام این دانشگاه گفت: یادمان شهدای گمنام این دانشگاه ساخته شده و ما می‌خواستیم در این کنگره آن را افتتاح کنیم که با توجه به آماده نبودن شرایط، در مناسبت بعدی و با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد افتتاح خواهد شد.

 

یوسفی با اشاره به این که این کنگره در سه سطح کلی، استانی و دانشگاهی برگزار می‌شود، بیان داشت: در سطح استانی ستاد کنگره شهدای خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی متشکل از رؤسای دانشگاه‌های مشهد تشکیل شده و دبیری این ستاد را نیز بسیج دانشجویی استان بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: در این کنگره ما به دنبال تولید آثار مرتبط با شهادت و ایثار هستیم، در جشنواره ققنوس تولید مقاله در زمینه سیره شهدا را داریم و در جشنواره شیدایی آثار و متن‌های مرتبط با زندگی شهدا مانند شعر، فیلم و کلیپ را دنبال می‌کنیم./934/پ202/ب4

ارسال نظرات