۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۵۹۴۲۷
نوبخت:

بصیرت از مهم ترین ویژگی های شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور، مهم ترین ویژگی شهید مطهری را بصیر بودن این شخصیت والا دانست و افزود: شهید مطهری با دغدغه ای که در چارچوب تربیت اسلامی داشت توانست خدمات علمی ارزنده ای به جامعه ارائه نماید
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه  گفت:شهید مطهری آثار و خدمات ارزنده ای به جامعه علمی عرضه داشت که آثار برجای مانده از ایشان افتخاری بر پیشانی علم و اندیشه کشور است.

 

وی تصریح کرد: شهید مطهری با دغدغه ای که در چارچوب تربیت اسلامی داشت توانست جوانان سرگشته و طالب حق زیادی را هدایت کند.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شاخصه‌های ویژه شهید مطهری افزود: نخستین شاخصه شهید مطهری دین‌شناسی بود، وی با فعالیت در عرصه‌های متنوع علمی و دینی،‌ فلسفه اخلاق و معرفت‌شناسی را در آثار خود مورد کاوش و بررسی قرار داده است.

 

نوبخت مهم ترین ویژگی شهید مطهری را بصیرت بودن این شخصیت والا دانست و افزود: رسالتی که بر عهده معلمان و مربیان آموزشی هست وظیفه ای بسیار سنگین و مهمی است به این دلیل که زمان جنگ فیزیکی دیروز به جنگ نرم و فکری امروز تبدیل شده است و معلمان به عنوان عرصه داران و افسران پیش رو این جنگ نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که در دفاع از مردم نمایندگان مجلس باید از دولت انتقاد کنند، گفت: نمایندگان باید از حقوق ملت دفاع کنند.

 

نوبخت با بیان این که دبیرخانه ای در سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود تا معلمان ایده های خود را برای ارتقای نظا آموزش و پرورش بیان کنند گفت: در حال حاضر برنامه ششم در حال تدوین است باید کمک کنیم تا ساختار آموزش و پرورش از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب ارتقا یابد.

 

نوبخت تاکید کرد: شهید رجایی افتخارش این بود که فرهنگی است و توسعه آموزش و پرورش همواره مدنظر ش بود و بسیاری مسؤولان ابتدا در آموزش و پرورش بودند و نقش فرهنگیان اینجا مورد توجه است.

 

وی تصریح کرد: مسؤولیت تربیت نسل آینده برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور بر عهده فرهنگیان است و این مسؤولیت بزرگی است کار معلمی بسیار طاقت فرسا است.

 

ربیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در موردسیستم گزینشی نظر داده شود آیا این سستم معلمانی را وارد سیستم می کند که عشق معلمی دارند و آیا با این سیستم می توان بهترین ها وارد سیستم کرد.

 

نوبخت با تاکید بر این که مساوات در نظام پرداخت ها رعایت نمی شود، اظهار داشت: بررسی این امر جز وظایف ما است و در نظام پرداخت ها مطالعه می شود و تا شیوه مناسب تعیین شود.

 

نوبخت با تاکید بر این که بررسی شود که طرح رتبه بندی معلمان تا چه اندازه می تواند در جهت افزایش انگیزه معلمان مؤثر باشد، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در گیلان راه اندازی می شود و کارگروه ویژه ای از مشاوران که می توانند کارکنان این سازمان را مشاوره فکر دهند در حوزه آموزش و پرورش تشکیل می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات