۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۴۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا ارومیه:

مقابله با افزایش نسل در کشورهای درحال توسعه با هدف حفظ منافع غرب صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه گفت: مقابله با افزایش نسل در کشورهای درحال توسعه با هدف حفظ منافع غرب صورت گرفت.
راضيه پورحيدر، مدير حوزه علميه الزهرا اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه امروز در کارگاه آموزشی ازدیاد جمعیت سازمان بسیج طلاب و روحانیان، به پروژه کاهش جمعیت در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و ادامه داد: هنری کسینجر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور وقت آمریکا در یک پروژه تحقیقاتی درباره تاثیر رشد جمعیت جهان  بر امنیت ملی آمریکا، نشان داد که تا چه حد افزایش جمعیت در کشورهایی که منافع این دولت را تامین می‏کنند به زیان آمریکا است.

 

پورحیدر اضافه کرد: بر اساس این پروژه که به NSSM معروف شد، باید با افزایش تولید نسل و جمعیت در کشورهای در حال توسعه مقابله کرد تا منافع آمریکا و در نتیجه آن اسرائیل به خطر نیافتد.

 

وی افزود: نظر آن‏ها این بود که اگر در چنین کشورهایی که منابع نفتی و ذخایر مورد نیاز غرب را تامین میکنند، ضریب افزایش جمعیت با شدت بیشتری بالا برود در نتیجه آن مردم به دولت‏های خود فشار می‏آورند تا نیازهای آن‌ها را تامین کنند و دولتها هم در چنین شرایطی تولیدات خود از جمله منابع نفتی را گرانتر میفروشند تا پول بیشتری داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) با اشاره به برنامه‏های غرب برای کاهش جمعیت در ایران، اظهار کرد: پروژه هنری کسینجر از سال 1340 شمسی وارد کشور ما شد و در آن زمان در داخل برای خود طرفدارانی پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب تا هنگام رحلت امام راحل(ره) طرح کاهش جمعیت در ایران تقریبا مسکوت ماند، ولی پس از رحلت امام خمینی(ره) و بر سرکار آمدن عدهای از افرادی که هنوز خوی و خصلت نظام سلطنتی و پادشاهی در آن‌ها مانده بود و همچنان در رویاهای خود آرزوی برگشتن فرزندان شاه فراری و تشکیل دوباره نظام شاهنشاهی را می‌پرورنداند، دوباره با عناوین و شعارهای مختلفی اقدام به اقناع مردم و مسؤولان در جهت کنترل جمعیت و کاهش تولید نسل کردند.

 

پورحیدر با بیان این که در کشورهای صنعتی بحث افزایش جمعیت با اختیار خود مردم صورت میگیرد، اضافه کرد: در غرب فرد به اختیار خود تصمیم میگیرد که چه تعداد فرزند بیاورد و کسی او را به خاطر داشتن تعداد فرزندان بیشتر سرزنش نمیکند، اما در کشورهای در حال توسعه و به ویژه در کشور ما اگر کسی تصمیم به آوردن تعداد فرزندانی بیشتر از دو یا سه فرزند بیاورد، از سوی اطرافیان و به ویژه در بیمارستانها مورد سرزنش قرار می‌گیرد.

 

وی به کتاب « کاهش جمعیت ضربهای سهمگین بر پیکر مسلمین» نوشته آیتالله سید محمد حسین حسینی طهرانی اشاره کرد و گفت: در این کتاب که در سال 1373 در مقابل سیاست کنترل جمعیت منتشر شده است، آسیبهای کنترل نسل و مقابله با افزایش جمعیت معرفی شده است./936/پ203/ب4

ارسال نظرات