۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۴۵۳
امام جمعه قزوین:

اصلی ترین وظیفه بسیجیان جهاد فرهنگی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این که یکی از ویژگی های بسیجیان جهاد فرهنگی است، گفت: یک بسیجی نباید فقط آماده جهاد نظامی باشد، اصلی ترین وظیفه این فرد بسیجی جهاد فرهنگی و دینی است، زیرا مؤمنان بسیجی افسران جنگ نرم هستند و باید برای همه میدان‌ها آمادگی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین در حاشیه همایش مدافعان حرم در قرارگاه سپاه استان قزوین گفت: عرصه‌های مختلف جهاد در بسیجیان مورد توجه همه ما قرار بگیرد و خود را در این زمینه‌ها تقویت کنیم تا بتوانیم نمونه ای از یک انسان موفق در جامعه اسلامی باشیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: نخستین عرصه جهاد یک بسیجی مبارزه با نفس است، زیرا برای یک مسلمان مهمترین، نزدیکترین و خطرناکترین دشمن وجود نفس اماره است.

 

وی با بیان این‌که دومین عرصه حضور بسیجی در یک جامعه دینی مبارزه با شیطان درون و بیرون است بیان کرد: در قرآن کریم تأکید شده که به راستی شیطان دشمن آشکار شماست و باید آن را جدی بگیرید؛ البته دشمنی شیطان به نفع ما انسانها است و این مبارزه زمینه ساز عزت، اقتدار ما خواهد شد فقط در این زمینه باید محکم ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی سومین دشمن یک بسیجی مؤمن را کفار و منافقین دانست و اظهار کرد: در آیات قرآن تاکید شده که ای پیامبر(ص) با کفار جهاد کن و با آنها شدت عمل داشته باش و از هرگز از سر تسلیم با کفار و منافقین سازش نکن، این موضوع باید الگویی برای همه مسلمانان باشد.

 

وی ادامه داد: یک انسان بسیجی باید آنچنان با دشمنان مبارزه و مقابله داشته باشد که ریشه ظلم را از بین ببرد و حرکت در همه حوزه‌های کشور از جمله اقتصادی و فرهنگی باید در راستای مبارزه مقتدرانه با دشمنان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: تفکر بسیجی باید در این مسیر قرار بگیرد که هر چه در توان دارد مهیا کرده و در بین دشمنان رعب و وحشت ایجاد کند، ما نباید به دلیل برخی مصلحت‌ها از عزت و اقتدار خود کوتاه بیاییم؛ زیرا این رویه با ویژگی‌های بسیجی سازگاری ندارد.

 

وی تأکید کرد: ویژگی دیگر بسیجی جهاد فرهنگی است، یک بسیجی نباید فقط آماده جهاد نظامی باشد، اصلی ترین وظیفه این فرد بسیجی جهاد فرهنگی و دینی است، زیرا مومنان بسیجی افسران جنگ نرم هستند و باید برای همه میدان‌ها آمادگی داشته باشند.

 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: شما بسیجیان باید ارتباط خود را با قرآن افزایش دهید، عملکرد بسیجیان ایران اسلامی باید به گونه ای باشد که اگر دشمن تهدید نظامی و فرهنگی انجام داد با اندیشه‌های روشن، بصیرت و سلاح بسیجی مومن روبرو شود./848/ت302/ح

ارسال نظرات