۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۵۹۴۹۳
امام جمعه محمودآباد:

رشد خزنده معضل بدحجابی در کشور نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: عده‌ای برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، عنوان سنتی را یدک می‌کشند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشست جامعه روحانیت این شهرستان با گلایه از وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: متأسفانه برخی ها برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، عنوان سنتی را یدک می‌کشند.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه، افزود: متأسفانه علیرغم تأکیدات و هشدارهای داده در این خصوص موضوع بی‌حجابی به‌صورت خزنده‌ای در جامعه در حال پیشرفت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله حجاب تنها با یک بخشنامه و اقدامات جزیره ای حل نمی شود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند عزم ملی هستیم تا بتوانیم معضل بدحجابی را از جامعه ریشه کن کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ماه رجب این ماه را فرصتی برای زدودن درون از ناپاکی ها دانست و تصریح کرد: ماه رجب دروازه ورود به ماه های پر فیض شعبان و رمضان است.

 

وی با بیان این که هر ساله در ایام تابستان میلیون ها مسافر برای استفاده از نعمت دریا به مازندران سفر می کنند، بیان داشت: طرح سالمسازی دریا باید با کار کارشناسی شده فرهنگی اجرا شود.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: نباید زمینه روزه‌خواری و گناه به‌واسطه حضور مسافران در ماه مبارک رمضان در مازندران فراهم شود.

 

وی در ادامه سخنان خود تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند. 

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید دین و ارزش های ناب اسلامی را به شیوه ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند، افزود: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: عده‌ای از هنجارشکنان درتلاش هستند تا به ناهنجاری‌ها دامن بزنند و هراز چندگاهی شاهد بروز نمایشی از ضد ارزش‌های جامعه اسلامی هستیم.

 

وی در پایان افزود: متأسفانه در این ایام شاهد شیوع پدیده شوم بی‌حجابی در برخی از نقاط کشور هستیم که باید با کارشناسی لازم برای آن چاره‌اندیشی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات