۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۵۹۵۴۸
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

نرفتن زیربار تهدید و تحقیر در مذاکرات، درس امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: زیربار تحمیل‏، تحقیر و تهدید نرفتن همان درس امام حسین(ع) است که فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و دشمنان بدانند ایران هیچ گاه زیر بار تحمیل و تهدید نمی‌رود.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان گفت: در این سخنرانی صحبت‌های بسیار مهمی مطرح شد، رهبر انقلاب به مسؤولان مذاکره‌کننده تأکید کردند که مذاکرات را ادامه دهید اما زیر بار تحمیل، تحقیر و تهدید نروید.

 

وی افزود: این زیربار تحمیل‏، تحقیر و تهدید نرفتن همان درس امام حسین(ع) است که فرمود مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و دشمنان بدانند ایران هیچ گاه زیر بار تحمیل و تهدید نمی‌رود و پشت جنایتکاران را همواره به خاک خواهد نشاند.

 

امام جمعه اصفهان با اظهار تأسف از جنایت‌های آل‌سعود خاطرنشان کرد: آل‌سعود از آل‌خلیفه‌ جنایت‌کارتر و سفاک‌تر است‏، آل‌خلیفه می‌خواهد حکومت خود را حفظ کند، اما کارهای آل‌سعود همچون فعالیت‌های داعش و طالبان و تکفیری‌ها است.

 

وی ابراز کرد: انسان صحنه‌های جنایت آل‌سعود را که می‌بیند، قلبش می‌سوزد، بچه‌هایی که ناله می‌کنند و در خاک و خون می‌غلتند و با این همه متأسفانه مرکز وحی الهی و خانه خداوند نیز در دست اینان است، آل‌سعود لیاقت سرپرستی حرم امن الهی را ندارند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: دل انسان آتش می‌گیرد که دشمنان اسلام به وسیله عده‌ای مسلمان، مسلمانان دیگر را با پول اسلام به خاک و خون می‌کشند، تمام زیربناهای یمن خراب شده است، حتی هواپیمای هلال احمر برای کمک به مردم مظلوم یمن رفت اما اجازه نشستن در فرودگاه را به آن ندادند.

 

وی با اشاره به دستور قرآن کریم به مسلمانان مبنی بر این که یهود و نصاری را اولیا و دوست خود قرار ندهید، ابراز کرد: آنان اگر مصیبتی به ما برسد خوشحال می‌شوند، آمریکا و اسرائیل دستشان توی هم است و اگر کسی با این‌ها همراه باشد، او را حمایت می‌کنند و گرنه دشمن محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) ابراز کرد: هیچ کدام از ائمه(ع) همچون امام کاظم(ع) در زندان نبودند، امام هفتم در دستگاه هارون طرفداران بسیاری داشت و ترس هارون از این بود که افرادی همچون علی‌بن‌یقطین در حکومت نفوذ کنند.

 

وی ابراز کرد: امام هفتم(ع) صورت بسیار جذاب و رشیدی داشتند به نحوی که با توصیفاتی که از امام زمان(عج) می‌شده است‏، هماهنگ بود، به این دلیل برخی‌ها هفت‌امامی شدند و ایشان را امام آخر شیعه می‌دانند، در نهایت این امام همام در همان زندان به شهادت می‌رسند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز لغو قرارداد کاپیتولاسیون ابراز کرد: این قرارداد مقارن با انقلاب اسلامی ایران عملا لغو شد، اما به صورت رسمی در اردیبهشت‌ماه سال 57 این قرارداد لغو شد، اما متأسفانه افغانستان بعد از این همه مبارزه به تازگی کاپیتولاسیون را تصویب کرده است و این به دلیل نداشتن رهبری کارآمد و عاقل و فرزانه است.

 

وی با بزرگداشت سالروز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ اظهار کرد: جوانانی هستند که در تعطیلات به صورت رایگان در جاده‌ها به مردم خدمت می‌کنند و در واقع اینان خدمت‌گزاران جامعه هستند، هلال احمر به کمک خیران احتیاج بیشتری دارد و یکی از جاهایی بسیار مناسب برای فعالیت نیکوکاران همین هلال احمر است.

 

پس از اقامه نماز جمعه اصفهان مردم خداجو و مؤمن اصفهان با حرکت از در مسجد امام(ره) به سمت خیابان حافظ و با سردادن شعارهایی همچون «الله اکبر»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»‏، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل‌سعود» خشم و انزجار خود را از تجاوزات آشکار آل‌سعود به مردم بی‌دفاع یمن اعلام کردند./914/پ201/ب4

ارسال نظرات