۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۵۹۵۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان پاسخ یاوه گویی های آمریکا را با قدرت بدهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که می بایست مسؤولان ارشد کشور پاسخ یاوه گویی های آمریکا را محکم و باقدرت بدهند، افزود: متأسفانه هنوز برخی از مدیران ما باور ندارند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حجت الاسلام يعقوبي نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: به فرموده این امام همام هر کس می خواهد قوی ترین فرد در بین مردم باشد باید توکل او به خداوند بیشتر باشد که این موضوع در مورد ملت ها نیز صادق است.

 

وی با بیان این که بر این اساس ملتی که به خداوند متکی باشد، قوی ترین ملت در دنیا است، اضافه کرد: ملت بزرگ ایران به خدا و دین مبین اسلام تکیه داشته و معتقد است دست خداوند در تمامی پیروزی ها و مؤفقیت های نظام یاری رسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمینی یعقوبی تصریح کرد: امروز رهبر دینی جامعه قدم به قدم ما را به سمت خداوند و آموزه های ناب اسلامی دعوت و اعتماد به باری تعالی را در بین ما تقویت می کند چرا که اعتماد به خدا مقدمه اعتماد به نفس حقیقی و پیروزی بر دشمنان است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان این که در زمینه مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 نیز همین گونه است، خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای می بایست با قدرت، توکل به خداوند و اعتماد به نفس ادامه داشته و در این راه نیز از آمریکا و هیچ کشوری واهمه نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه که دیگر دوره بزن در رو به پایان رسیده و ملت ایران کشوری که قصد تعرض داشته باشد را بی جواب نمی گذارد، افزود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و کسی نباید تهدیدها و تشرهای این کشور را جدی بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات هسته ای نظر روشن و منطقی دارند و آن نیز ادامه مذاکرات اما با رعایت خطوط اصلی است.

 

به گفته وی ملت ایران بارها اثبات کرده که زیر بار زور، تحریم و تهدید نمی رود و پیام آنها به مذاکره کنندگان هسته ای کشور نیز همین موارد است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نحوه پاسخ گویی سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یاوه گویی های آمریکا، اظهار کرد: سردار سلامی به آمریکایی ها گفت آمدن آنها به ایران به معنای نابودی و ماندن اجساد آنها در کشور خواهد بود در حالی که همه مسؤولان کشور این گونه محکم و بااقتدار پاسخ زورگویی ها و جسارت های آمریکایی ها را نمی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان و مدیران ارشد کشور خواست تا در برابر یاوه گویی های آمریکا با اقتدار عمل کرده و یقین بدانند رهبر معظم انقلاب، ملت و نیروی داخلی کشور پشتیبان آنها خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی از مدیران ما باور ندارند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ایران اسلامی نیز می تواند بدون اتکا به کشورهای خارجی روی پای خود ایستاده و پیشرفت کند.

 

سکوت نهادهای بین المللی در قبال فجایع یمن، جنایتی بزرگ تر است

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به تداوم جنایات ر‍ژیم آل سعود با همراهی برخی کشورهای غربی و عربی در یمن، اظهار کرد: سازمان های بین المللی نظیر صلیب سرخ جهانی وظیفه دارند در برابر فاجعه های انسانی سکوت نکنند در حالی که در قبال مردم یمن اقدامی به جز سکوت نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی سکوت نهادهای بین المللی در قبال فجایع یمن را جنایتی بزرگ تر دانست و تصریح کرد: صلیب سرخ جهانی در قبال ممانعت رژیم آل سعود از رسیدن کمک های غذایی و دارویی به مردم یمن حتی بیانیه ای نیز صادر نمی کند در حالی که انتظار می رود از ایران اسلامی در زمینه رساندن کمک های غذایی و دارویی به این ملت مظلوم حمایت کند.

 

وی افزود: هواپیمای حامل کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه یمن نیز رسید اما مزدوران آل سعود با بمباران باند فرودگاه مانع از فرود این هواپیما شدند اما سازمان های به اصطلاح حقوق بشر و امداد رسان در قبال این جنایت موضع گیری نکردند.

 

نقش رهبری و پیش روی روحانیت شیعه در طول تاریخ اثبات شده است

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و چهارم اردیبهشت، سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزاحسن شیرازی در سال 1270 هجری شمسی، اظهار کرد: 120 سال پیش یک مرجع تقلید شیعه در گوشه ای از سامرا اقدام به صدور فتوایی مبنی بر حرمت استعمال تنباکو کرد که تمام رژیم شاهی و قدرت های استعماری غربی نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نقش رهبری و پیش روی روحانیت شیعه در طول تاریخ اثبات شده است، افزود: دشمنان اسلام نیز به این قدرت روحانیت شیعه پی برده و می دانند حمایت های مردمی از روحانیت مانع از اجرای نقشه های استعماری و استکباری آنها است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز جامعه اسلامی ایران رهبری قوی و مرجع تقلیدی نخبه دارد که می تواند با یک فتوا تمام ملت را در برابر دشمنان بسیج کند و یکی از بزرگ ترین واهمه دشمنان نیز همین موضوع است.

 

انتقاد از شمار زیاد سخنرانی در آیین اعتکاف

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین معنوی اعتکاف در بیش از 140 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی با شرکت حدود 11 هزار معتکف، از تمامی شرکت کنندگان در این مراسم و برگزارکنندگان آن قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اعتکاف فرصتی برای خودسازی و خلوت به خدا است که توفیق آن نصیب برخی از بندگان خدا می شود، افزود: در مراسم اعتکاف امسال در استان خراسان شمالی غالب شرکت کنندگان را جوانان و بانوان مؤمن تشکیل داده بودند که این موضوع مایه افتخار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با انتقاد از شمار زیاد سخنرانی در مراسم اعتکاف، پیشنهاد کرد تا در آیین اعتکاف سال های آینده، متولیان به گونه ای برنامه ریزی کنند که تعداد سخنرانی ها کمتر شود.

 

وی اظهار کرد: باید با کاهش تعداد سخنرانی در مراسم معنوی اعتکاف، فرصت خلوت گزینی و مناجات با خدا برای معتکفان بیش از میزان فعلی، فراهم شود./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات