۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۵۷۸
امام جمعه اردبیل:

بمباران بی هدف یمن، نشان از ناکامی آل سعود در رسیدن به اهداف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تشدید بمباران و محاصره غذایی و دارویی یمن را نشان از بی رحمی آل سعود دانست و گفت: این بمباران های کور ناشی از ناکامی آنها در رسیدن به اهداف حمله است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به تهاجم وحشیانه آل سعود به مردم بی دفاع یمن، خاطرنشان کرد: تشدید بمباران و محاصره کامل غذایی و دارویی در یمن نشان از بی‌رحمی آل سعود و استکبار جهانی و بیان کننده اوج حماقت رژیم عربستان در حمله به مردم بی‌دفاع یمن است.

 

وی افزود: یک نسل‌کشی وحشتناک در یمن در شرف وقوع است و بمباران کور، شدید و بی‌هدف سعودی‌ها حاکی از عصبانیت و ناکامی آنها در رسیدن به مقاصد حمله است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات، تصریح کرد: دنیا در برابر کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و  جنایت فجیع آل سعود تنها تماشاگر است و آنانی که ادعای حقوق بشر در کشور ها را دارند در سکوت کامل به سر می برند.

 

آمریکا از گسترش فلسفه انقلاب اسلامی در منطقه در هراس است

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره دشمنی دیرینه آمریکا با ایران، اظهار داشت: آمریکا با ناامیدی از مهار قدرت تمام‌نشدنی جمهوری اسلامی ایران با به راه انداختن جنگ در منطقه و تحریک گروه‌های انحرافی همچون داعش تلاش می‌کند تا ایران را به نقطه آسیب‌پذیری برساند اما تاکنون همه این ترفندها با شکست روبه‌رو شده است.

 

وی افزود: غرض اصلی آمریکایی‌ها در برابر ایران تنها مهار ایران هسته‌ای نیست بلکه آمریکا از گسترش فلسفه انقلاب اسلامی در منطقه در هراس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان داشت: آنها در این باب از هیچ حربه‌ای مضایقه نکردند و در آخرین تلاش خود به این نتیجه رسیده‌اند که کشورهای منطقه مخصوصا عراق و سوریه و یمن باید تجزیه شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی طرح اخیر کنگره آمریکا را که می‌گوید ارتش آمریکا بدون هماهنگی با دولت بغداد به اهل تسنن و اکراد عراق کمک نظامی می‌کند و نیروهای مسلح آنها را آموزش می‌دهد را مقدمه جنگ‌های داخلی وحشتناک و موجب تجزیه عراق دانست.

 

وی عربستان، داعش و خاندان بارزانی را سه ضلع اصلی برای تهیه مقدمات تجزیه عراق برشمردو گفت: تجزیه کشورهای خاورمیانه مثل عراق، سوریه، عربستان، یمن، ایران و مصر آرزویی قدیمی در ذهن سران استکبار است و هدف از آن سیطره بر منافع نفتی و گازی و تشکیل حاشیه امنیتی اسرائیل و از بین بردن کانون‌های قدرت در منطقه و رفع موانع رهبریت جهانی استکبار جهانی است.

 

تهدیدهای اخیر آمریکا علیه ایران برای اخذ امتیاز بیشتر از ایران است

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تهدید نظامی ایران توسط آمریکا، گفت: این تهدیدها در آستانه تدوین توافقنامه برای اخذ امتیاز بیشتر از ایران و مهار فلسفه انقلاب اسلامی است و بیانات حماسی رهبر انقلاب در این خصوص برای مایوس کردن استکبار از اخذ امتیاز ایران و برای تقویت موضع مذاکره‌کنندگان ایرانی بود.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به اعلام دولت عربستان که آیت‌الله نمر‌النمر را در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) سر خواهد برید، اظهار داشت: با این کار دولت عربستان تمام پل‌های ارتباطی خود بین شیعیان عربستان و دنیا را قطع و هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از دولت به سبب موافقت با ایجاد منطقه تجاری و صنعتی اردبیل و ارسال لایحه به مجلس قدردانی کردو گفت: با تصویب مجلس و آغاز عملیات اجرایی این لایحه استان از تحول مهمی در عرصه اقتصاد، اشتغال، تولید و رونق تجاری برخوردار شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات