۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۹۵۸۱
امام جمعه زابل:

استکبار جهانی امروز به دنبال تجزیه کشورها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با اشاره به مثلث جنایت‌کاران دنیا، گفت: نقاب‌ها کنار رفته و همگان می‌دانند که دست آل سعود، آمریکا و اسرائیل غاصب در یک کاسه است آنان طرح تفرقه بین اقوام و مذاهب را در دستور کار خود دارند.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در این ایامی که گذشت مراسم باشکوه اعتکاف را داشتیم که از برکات انقلاب اسلامی است امسال بیش از 90 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‌دادند امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا مراسم معنوی اعتکاف در ایام دیگر بخصوص در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار گردد.

 

وی در ادامه به 18 اردیبهشت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج و همچنین روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره و بیان کرد: سازمان صلیب سرخ جهانی که باید بی طرف باشد و وظیفه‌اش امداد و کمک رسانی به زخمی‌ها در جنگ‌ها و خشونت‌های داخلی است، جدای از هرگونه مسائل سیاسی حاکم بر جامعه باید برای صلح و دوستی تلاش نماید اما می‌بینیم که خبری از کمک‌های به اصطلاح بشر دوستانه این سازمان در یمن نیست.

 

حجت الاسلام کیخا با محکومیت جنایات آل سعود در یمن، اظهار داشت: نقاب‌ها کنار رفته و همگان می‌دانند که دست آل سعود، آمریکا و اسرائیل غاصب را در یک کاسه است بیداری اسلامی منافع اینها را به خطر انداخته و نقشه‌هایی که برای خاورمیانه بزرگ داشتند از بین رفته است ولی با این حال هنوز هم در تلاش هستند و طرح تجزیه کشورها را دنبال می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: دشمنان طرح تفرقه بین اقوام و مذاهب را در دستور کار خود دارند و همه مسلمین جهان باید آگاه باشند برای اسرائیل، اصل اسلام مطرح است و شیعه و سنی فرقی ندارد همان خطری که یهود در صدر اسلام داشت هنوز هم دارد جنایات آل سعود در یمن نیز که با حمایت مستقیم آمریکا صورت می‌گیرد در همین جهت است.

 

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره آمریکا گفت: آمریکا دچار چنان بی‌آبرویی شده که رسما از نقض آشکار همه قواعد اخلاقی و انسانی و نقض شعارهای حقوق بشری حمایت می‌کند و به آل سعود کمک‌های نظامی و اطلاعاتی می‌دهد.

 

وی افزود: مردم ایران اسلامی هم بارها انزجار خودشان را به صورت خودجوش اعلام کرده‌اند و امروز هم اعلام می‌کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

حجت الاسلام کیخا در خصوص برگزاری جشن‌ها و مجالس شادی در زابل خاطرنشان کرد: هیچگونه مخالفتی با برگزاری مجالس شادی نداریم بلکه توصیه به نشاط هم می‌کنیم اما مراقب باشیم تا در شاد کردن مردم از حدود شرعی خارج نشویم برگزاری کنسرت در دارالولایه سیستان منافات با شئون فرهنگی این جامعه دارد جنگ‌های شادی را با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه.برگزار کنید./831/پ202/ب4

ارسال نظرات