۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۶۴۰
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

در پذیرش محدودیت ها به عزت، منافع ملی و اقتدار نظام توجه شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نقد منصفانه و دلسوزانه هیچ منافاتی با حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی ندارد، گفت: بازرسی های ناظران از مراکز هسته ای باید به شکلی در متن توافق تنظیم شود که جای هیچ سوء استفاده ای را برای دشمن به جای نگذارد.
مذاكرات هسته اي

حجت الاسلام احسان اصولی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در تمام دوره ها، تدوین کننده اصول و راهبردهای ایران در مذاکرات هستند، گفت: ایشان از طرفی چارچوب اصلی و خطوط قرمز در مذاکرات را مشخص کرده و از طرفی مردم را به پیشرفت امیدوار کرده و مذاکره کنندگان را به عنوان افرادی مورد اطمینان، مخلص و دلسوز معرفی می‌دانند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با این تدبیر خود درس سیاست ورزی و دقت و هوشیاری را به سیاست مداران داخلی داده و برخی خام اندیشی ها و تندروی ها را جلوگیری کرده است و از طرفی به دشمن منطق انقلاب و جمهوری اسلامی برای تعامل با دنیا را معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام اصولی با اشاره به این که تمام دوستداران انقلاب باید مشی و روش رهبری در رفتار سیاسی، تحلیل و واکنش خود نسبت به مسایل هسته ای را مدنظر قرار دهند، گفت: نباید با رؤیا پردازی، به نتیجه رسیدن توافق را حل تمام مشکلات و پایان دشمنی چند دهه ای غرب با ایران دانست، چرا که خود آمریکا به این موضوع اذعان کرد که مشکلات و اختلافات بسیاری بین ایران و آمریکا وجود دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: افراد از سر تعصب جناحی و بدبینی و بی اعتمادی، تمام نتایج مذاکرات را منفی نبینند و مردان دیپلماسی ایرانی را در برابر نمایندگان دشمن بی پشتوانه نکنند.

 

به گفته وی، نباید فراموش شود که آنچه توانسته حقانیت ایران را ثابت کند، مقاومت مردم غیور ایران در حمایت از دولت در سایه تدبیر و هوشیاری رهبری و همچنین هوشیاری مذاکره کنندگان در برابر دشمن بوده است، از این رو امتیازات به دست آورده نباید با تندروی افراد از بین برود.

 

وی با اشاره به این که نقد منصفانه و دلسوزانه هیچ منافاتی با حمایت از تیم مذاکره کنندگان ایرانی ندارد، گفت: یکی از شروط اصلی پیشرفت در هر نظامی، نقد صاحب نظران به صورت علمی و منصفانه است.

 

به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران، نقطه قوت مذاکرات است

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که در مذاکرات هسته ای اتفاق خاصی رخ نداده است که بتوان تبریک و یا تسلیت گفت افزود: باید صبر کرد تا آنچه در مذاکرات هسته ای انجام شده است به نتیجه برسد تا در آن زمان بتوان قضاوت جامع و دقیق تری نسبت به آن داشت.

 

حجت الاسلام اصولی با اشاره به این که بازرسی های ناظران از مراکز هسته ای باید به شکلی در متن توافق تنظیم شود که جای هیچ سوء استفاده ای را برای دشمن به جای نگذارد، گفت: در پروتکل الحاقی یکسری اختیاراتی را به آژانس انرژی اتمی داده اند تا بازرسی های سرزده از مراکز هسته ای داشته باشند و امکاناتی مانند ویزای نامحدود و بدون تاریخ در اختیارشان قرار گیرد، از این رو باید توجه داشت که پذیرش محدودیت ها با عزت و منافع ملی و اقتدار نظامی نظام تناقض نداشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: به رسمیت شناختن حق هسته ایران و تعطیل نشدن مراکز هسته ای به شکلی که دشمن خواستار بود از نقاط قوت مذاکرات هسته ای است که امیدواریم تحریم ها هم یکجا برداشته شود تا با تعامل بیشتر با دنیا، مردم از منافع آن بهره مند شوند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات