۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۶۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

آل سعود بازیچه دست استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: در حملات آل سعود به مردم مظلوم یمن، افراد غیر نظامی و زنان و کودکان کشته می شوند که این اقدامات ضد انسانی با حمایت کشورهایی همچون فرانسه که خود مدعی تدوین مبانی حقوق بشر است، انجام می شود.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که قلب هر انسان آزدی خواه با مشاهده جنایات آل سعود در یمن جریحه داره می شود، گفت: عملکرد کشورهایی که مدعی حقوق بشر و برگزار کننده گان کنفرانس صلح هستند، در برخورد با این فجایع تعجب آور است، چرا که از طرفی صحبت از صلح، حقوق بشر و دوستی می کنند و از طرفی دیگر در سراسر دنیا با ورود مستقیم و یا غیر مستقیم دست به کشتار مردم می زنند.

 

وی افزود: در حملات آل سعود به مردم مظلوم و بی دفاع یمن افراد غیر نظامی و زنان و کودکان کشته می شوند و زیرساخت های این کشور با هدف فشار بر مردم این کشور تخریب می شود که این اقدامات ضد انسانی با حمایت کشورهایی مانند فرانسه که خود مدعی تدوین مبانی حقوق بشر است، انجام می شود.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که عربستان خود را بزرگ و پدر مسلمانان می داند و کعبه و حرمین شریفین در این کشور بنا شده است، اما ماه حرام به کشوری مسلمان حمله می کند، افزود: قبل از اسلام حرمت ماه حرام نگه داشته می شود، اما آل سعود که مدعی مسلمان بودن دارد در ماه رجب دست به تهاجم زده است که این اقدامات با ادعاهای آن ها تناقض دارد.

 

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که مردم یمن از دوستداران پیامبر اسلام(ص) و خود بعضا از سادات هستند و مورد تهاجم آل سعودی که خود را پیرو پیامبر اکرم(ص) می داند، قرار گرفته اند، تأکید کرد: راهکار برون رفت از مشکلات یمن توجه به دموکراسی و رأی مردم است تا از این طریق سرنوشت این کشور به دست مردم آن سپرده شود.

 

حمله آل سعود به یمن یک توطئه اسرائیلی، آمریکایی است

 

به گفته وی، عربستان ادعا دارد که با انصارالله در جنگ است و سران آنها را سرکوب می کند، اما در حملات خود افرادی را مورد تهاجم قرار می دهد و سرکوب می کند که نظامی نیستند و به بهانه آن که شاید طرفدار انصار الله باشند، بمباران می شوند.

 

وی با اشاره به این که دخالت آل سعود در یمن هیچ توجیه بین المللی، منطقی و شرعی ندارد، گفت: سکوت کشورهای عرب و منطقه در برابر کشورهای مستکبر محکوم است، چرا که در اسلام عنوان شده است که اگر مسلمانی درخواست کمک کند و کسی به او پاسخ مثبت ندهند، مسلمان نیستند.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: حمله آل سعود به یمن یک توطئه اسرائیلی، آمریکایی است، از این رو در تجاوزات منطقه، عده ای مسلمان در کشورهای عراق، سوریه و یمن کشته می شوند و دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که عربستان بازیچه دست استکبار جهانی قرار گرفته است، گفت: کشورهای غربی به دنبال فروش تسلیحات خود به عربستان هستند، از این رو عربستان باید بداند که این اقدامات به ضررش تمام خواهد شد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات