۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۶۵۴
استاد حوزه و دانشگاه :

هم‏گرایی دولت و مجلس راهکار خروج از بحران جمعیتی کشور

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت رشد جمعیت برای کشور گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و ضمن اینکه قوانین گذشته را که با هدف کنترل جمعیت تصویب شده باطل می‌کنند قوانین مخالف آن‌ها را تصویب نمایند.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره رشد جمعیت کشور و مسائل و فعالیت‌های لازم برای انجام آن گفت: مسائل فرهنگی باید در اولویتی بالاتر از مسائل اقتصادی جهت رسیدن به رشد بیشتر جمعیت در کشور در نظر گرفته شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اولویت مسائل فرهنگی بر اقتصادی به وسیله ساده زیستی دولتمردان و مسؤولان کشوری به فرهنگ جامعه تبدیل خواهد شد؛ مردم با تماشای زندگی ساده مسؤولان خود درس ساده زیستی خواهند گرفت.
 
حجت الاسلام اشکوری افزود: اشرافی‌گری طی سالیان گذشته بزرگترین ضربه را به فرهنگ این کشور وارد کرده است؛ این فرهنگ و رفتار باید تغییر کند؛ مردم به ساده زیستن عادت کنند و پس از آن به دنبال گسترش نسل اسلام باشند.
 
وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی با مسأله ازدواج ارتباط مستقیم دارد؛ این فرهنگ اسلامی است که باعث می‌شود جوان در راه رسیدن به موفقیت با تشکیل خانواده خود را در مسیر صحیح قرار دهد.
 
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و ضمن اینکه قوانین گذشته را که با هدف کنترل جمعیت تصویب شده باطل می‌کنند قوانین مخالف آن‌ها را تصویب نمایند.
 
حجت الاسلام اشکوری ابراز داشت: میزان جمعیت یکی از شاخص‌های قدرت ساز کشور است؛ این موضوع سیاسی بوده و باید میزان و کیفیت جمعیت متناسب باشد.
 
وی گفت: کشور ما از کیفیت خوب جمعیت برخوردار است اما از نظر تعداد دارای کمیت مناسبی نیست؛ این مسأله یا معضل روز به روز بزرگتر خواهد شد و بعید نیست در صورتی که به آن توجه نشود بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل کشور شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هفتاد درصد کشور در فاصله سنی کمی قرار دارند که روز به روز در حال پیر شدن هستند؛ هر چند پیری این افراد حدود سی سال دیگر است اما در آن زمان اگر کل بودجه کشور را برای تأمین این افراد بگذاریم باز هم با کمبود بودجه مواجه خواهیم بود البته این در صورتی است که مخارج امنیت مرزها و کشور را نیز نپردازیم./836/ت302/ش
ارسال نظرات