۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۶۹۵
معاون آموزش و پژوهش حوزه آذربایجان غربی خبر داد؛

300 نفر، ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان برای جذب طلاب برای سال تحصیلی آینده 300 نفر است.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: امسال 300 نفر در حوزه های علمیه آذربایجان غربی پذیرش می شوند.

 

وی افزود: این تعداد طلبه از بین بیش از یک هزار نفری که در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان شرکت کرده بودند، انتخاب می شوند.

 

حجت الاسلام عبدی فام، گفت: افرادی که در آزمون ورودی امتیاز لازم را کسب کنند پس از انجام مصاحبه، تست پزشکی و تحقیقات محلی برای شرکت در دوره های اختبار و تثبیت معرفی می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: از میان افراد شرکت کننده در دوره های اختبار و تثبیت نیز 300 نفر به عنوان طلبه برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان پذیرش شده و برای آنها کد طلبگی صادر می شود.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه 25 ماه جاری اعلام می شود.

 

حجت الاسلام عبدی فام، با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در ده مدرسه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، نقده، میاندوآب، شاهین دژ مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث کمبود روحانی در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در چندسال اخیر اقدامات مؤثری در راستای ترغیب جوانان برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه انجام شده است.

 

وی افزود: رقابت بیش از یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه در سالجاری در مقطع های دانشگاهی، دیپلم و سیکل و پایه 8 نشان دهنده اقدامات تبلیغی و ترغیبی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با همکاری علما، روحانیان و مبلغان در زمینه جذب جوانان به حوزه است.

 

حجت الاسلام عبدی فام در پایان ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن امکانات و زیرساخت های آموزشی حوزوی در استان در سالهای آینده شاهد رقابت و حضور بیشتر جوانان برای تحصیل در مدارس علمیه باشیم./936/ت302/ب4

ارسال نظرات