۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۵۹۸۳۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رونق اقتصادی کشور نیازمند حمایت از تولید داخل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: از نظر اقتصادی، یعنی اینکه دولت باید از تولید داخلی حمایت کند و برای رونق آن به بخش خصوصی بهاء دهد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع جوانان مینودشت بر ضرورت تربیت و حمایت از نخبگان علمی و فکری در کشور تأکید کرد و گفت: کشور باید با تلاش ها و برنامه های این نخبگان اداره شود.

 

وی نخبگان را سرمایه های بزرگ کشور دانست و افزود: توسعه و پیشرفت هر کشوری در گرو اعتماد و حمایت از نخبگان جامعه است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر نخبگان، اهل پرسش باشند و مشکلات مختلف جامعه را بدانند، برای همه مسائل کشور، روزنه امید ایجاد می شود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و با بیان این که حل این معضل با همکاری دولت و مردم امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری در کشور را حل کند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به وجود حدود پنج هزار نیروی مازاد در استان، افزود: حقوق این نیروهای مازاد در استان سالانه 160 میلیارد است.

 

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری به حل مشکل تولید، اظهار داشت: در گذشته به جای اینکه تولیدات صادرات محور، رونق پیدا کنند، واردات، افزایش یافت تا جایی که چینی ها برای ما مهر و تسبیح تولید می کردند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: افزایش صادرات یعنی اینکه سرمایه های خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار می دهیم تا به قیمت بیکاری نیروهای کارآمد ما، کارگران خارجی، مشغول به کار شوند.

 

وی با فاجعه توصیف کردن این وضعیت، بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: دولت وظیفه وضع قوانین، نظارت و اعمال حاکمیت را دارد و از دخالت در این حوزه باید بپرهیزد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که رونق تولید، گرایش جوانان به کسب مهارت را افزایش می دهد، تاکید کرد: جوانی که مهارت و تجربه داشته باشد، کارفرمایان با اشتیاق، او را جذب می کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 1394 به دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: از نظر اقتصادی، یعنی اینکه دولت باید از تولید داخلی حمایت کند و برای رونق آن به بخش خصوصی بهاء دهد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم و دولت هم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و دولت به معنای عام آن باید با قاچاق، مبارزه کند.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که منظور مقام معظم رهبری از ملت، تنها جناح خاصی نیست، خاطرنشان کرد: همه گروه های سیاسی کشور، اعم از اصلاح طلب و اصولگرا که نظام را قبول دارند، مدنظر رهبر انقلاب هستند و باید به تحقق شعار امسال، کمک کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات