۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۸۹۸
تا ابتدای خردادماه صورت می‌گیرد؛

تولید فیلم های کوتاه با رویکرد دینی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با اشاره به برگزاری کارگاه فیلم‌سازی با رویکرد دینی و حوزوی، گفت: پنج فیلم کوتاه با نظارت کیومرث پوراحمد تا اول خرداد‌ماه سال جاری ساخته می‌شود.
نقد فيلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیش از ظهر امروز، نشست خبری درباره فیلم‌های کوتاه با مضامین دینی و حوزوی، با حضور کیومرث پور احمد، نویسنده و کارگردان در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

علی ثابت‌نیا، مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، گفت: رویکرد این مؤسسه در دو سه سال اخیر، پرداختن به هنر سینما و ارتباط آن با بعد اخلاقی و فرهنگی است که به آستان قدس رضوی نزدیک باشد، که درباره احادیث به جای مانده از اهل بیت(ع) در نظر گرفته می‌شود.

 

وی با بیان این که کارگاه فیلم سازی با رویکرد دینی و حوزوی در حال برگزاری است، گفت: با اعلام فراخوان 40 نفر از فیلم سازان با تجربه ثبت نام کردند، که  15 نفر انتخاب و کارگاه های آموزشی برای آن ها برگزار شد، که پنج فیلم کوتاه با نظارت کیومرث پوراحمد تا اول خرداد ساخته خواهد شد.

 

ثابت نیا به برنامه های آینده این مؤسسه درباره فیلم سازی اشاره و اظهار داشت: فیلم سینمایی و تله فیلم انیمیشن با موضوع زندگی حضرت رضا(ع) و یا افرادی که ایشان را زیارت کرده‌اند را در آینده خواهیم داشت.

 

کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما با اشاره به کلید خوردن ساخت فیلم های کوتاه در این کارگاه، گفت: این فیلم‌ها با مضامین اخلاقی، اجتماعی و انسانی تولید خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که هر گونه رویکرد مستقیم به موضوع تأثیر منفی دارد، اظهار کرد: قصه باید جذاب باشد و به خوبی ساخته و پرداخته شود و در خلال آن به مسائل دینی و اخلاقی پراخته شود.

 

پوراحمد، با اشاره به این‌که مشهد و اصفهان دو قطب فرهنگی ایران است، گفت:  مشهد به واسطه پیشینه فرهنگی خود، ظرفیت‌های بالایی در عرصه فیلم‌سازی دارد.

 

این کارگردان سینما به پیشنهاد همکاری خود با مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در حال مذاکره با این مؤسسه در ساخت این تله فیلم هستم./1310/پ202/ح

ارسال نظرات