۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۹۰۱
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

بانک‌ها سیستم اعتقادی اسلام را اجرایی کنند

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسماعیل‌زهی بانک‌ها را به در نظر گرفتن احکام اسلامی توصیه کرد و گفت: اگر سیستم اعتقادی اسلام در بانک‌ها به کار گرفته شود، نه تنها ضرر نخواهیم کرد بلکه سبب سوددهی فراوان نیز خواهد شد.
مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در همایش همدلی و همزبانی با محور بانکداری اسلامی که امروز در سالن همایش‌های بانک انصار سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: راه دین، راه اعتدال است و هرکس از این راه خارج شود، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد شد.

 

وی افزود: رباخواری ممکن است به ظاهر سبب سودمندی شود اما خداوند عذاب سختی را برای این گناه در نظر گرفته است، مثال ربا مانند بدنی است که در اثر بیماری چاق شده است اما از درون بسیار آزرده است.

 

مولوی اسماعیل‌زهی با اشاره به بحران اقتصادی جهانی، بیان کرد: ضرر و زیانی که تجارت جهانی در سال‌های اخیر متحمل شده است، ناشی از ربا است، بانک‌های جهانی غرق در ربا هستند و با همین روند بسیاری از کشورها را به دام انداختند و بانک‌ها را به ورشکستگی کشاندند.

 

وی تصریح کرد: فسادی که امروز در دنیا موج می‌زند در اثر فسق و گناه است، وقتی انسانی از خداوند روی برتابد، نه تنها خود او بلکه جامعه با مشکلات فراوان مواجه خواهد شد، پایه‌گذاران سیستم بانکداری دنیا کسانی بر اساس اعتقادات خود، آن را بنا نهادند و احکام اسلام را نادیده گرفته‌اند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان بانک‌ها را به درنظر گرفتن احکام اسلامی توصیه و اشاره کرد: اگر سیستم اعتقادی اسلام در بانک‌ها به کار گرفته شود، نه تنها ضرر نخواهیم کرد، بلکه سبب سوددهی فراوان نیز خواهد شد در جمهوری اسلامی که افتخار اجرای احکام اسلامی را دارد، باید بانکداری اسلامی اجرا شود تا این امر سرلوحه سایر کشورهای مسلمان قرار گیرد.

 

وی تأکید کرد: در بسیاری از عناوین فقهی به ویژه در مسأله ربا شیعه و سنی مشترک هستند و برگزاری این‌گونه نشست‌ها بسیار سودمند خواهد بود اما نباید تنها به یک نشست اکتفا کرد، زیرا اجرای سیاست‌های بانکداری اسلامی هم سبب جلب اعتماد مردم و هم سبب سوددهی بانک‌ها خواهند شد./831/پ202/ح

ارسال نظرات