۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۵۹۹۳۴

دو خبر کوتاه از حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ نشستی علمی با عنوان «تبیین کارکردهای ادبیات عرب در فهم و استفاده صحیح از آیات و روایات» در حوزه علمیه تبریز برگزار می شود.
حوزه علميه طالبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست علمی «تبیین کارکردهای ادبیات عرب در فهم و استفاده صحیح از آیات و روایات» 22 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار خواهد شد.


بنا بر این گزارش، این نشست که به همت معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، با حضور و تدریس اساتیدی چون حجت الاسلام یوسفی، دکتر محمد اسمعیل زاده و دکتر جلاالدین مهاجر همراه خواهد بود.


بررسی تطبیقی نقش ادبیات عرب در ترجمه های رایج قرآن کریم و شناخت نقش شیوه ها و اسالیب ادبی در فهم هرچه بهتر مقصود متکلم از جمله اهداف و موضوعات محوری این نشست علمی، فقهی و حوزوی عنوان شده است.


همچنین تبیین نقش لایه های معنایی واژگان کلیدی قرآن کریم در فهم دقیق مقصود و نقش دانش نحو عربی در فهم عمیق آیات و احادیث از دیگر اهداف دوره آموزشی «تبیین کارکردهای ادبیات عرب در فهم و استفاده صحیح از آیات و روایات» عنوان شده است.


مرمت مدرسه علمیه تاریخی طالبیه تبریز آغاز شد


مرحله دوم مرمت و بازسازی بخش های آسیب دیده مدرسه علمیه تاریخی طالبیه واقع در بازار بزرگ تبریز آغاز شد.


حجت الاسلام طالبی، مدیر اجرایی مدرسه طالبیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بخش های آسیب دیده مدرسه علمیه تاریخی طالبیه در جریان زلزله 21 مرداد سال 1391 در این مرحله مورد نظر است، که برای بهره‌وری بیشتر از این بخش ها نیاز به مرمت و بازسازی احساس می‌شد.


وی با بیان این‌که ضلع جنوبی مدرسه مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت، افزود: بخش هایی از مدرسه طالبیه که نیاز به مرمت و تحکیم ساختمانی دارد جزء بافت تاریخی مدرسه نیست، از این رو در طول پروسه مرمت و بازسازی مدرسه به بافت تاریخی مدرسه آسیبی وارد نخواهد شد./854/د101/ب4

ارسال نظرات