۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۵۹۹۹۵
آیت الله علم الهدی:

دشمن حریف جوانان ثابت قدم در عرصه انقلاب و حامی ارزش‌های دینی نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر توانستیم جوان خود را در عرصه نظام، انقلاب و ارزش های دینی ثابت نگه داریم، دنیا حریف ما نخواهد شد ولو دشمنان دشمنی شان را بیش تر کنند، اما اگر جوان ما به انگیزه های مادی، اقتصادی، رفاه و هوس بازی روی آورد، دیگر قدرت حفظ این نظام و انقلاب را نخواهیم داشت.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در دیدار با مدیران، کارمندان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، گفت: امروز، حساس ترین مسأله در کشور ما، مسأله جوان است، در زمینه روابط بین الملل، اقتصاد و مباحث اجتماعی و سیاسی نیز مسأله وجود دارد، اما هیچ مسأله ای حساس تر از مسأله جوان در کشور نیست.

 

وی افزود: اگر توانستیم جوان خود را در عرصه نظام، انقلاب و ارزش های دینی ثابت نگه داریم، دنیا حریف ما نخواهد شد ولو دشمنان دشمنی شان را بیشتر کنند، اما اگر جوان ما به انگیزه های مادی، اقتصادی، رفاه و هوس بازی روی آورد، دیگر قدرت حفظ این نظام و انقلاب را نخواهیم داشت.

 

هلال احمر جوانان را از منجلاب مادی گرایی به بیرون بکشد

 

امام جمعه مشهد مقدس در توصیه ای خطاب به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این که جوان بخواهد یک شبه به همه چیز برسد و با تمام قدرت به سمت توسعه پول و لذت برود و وقتی شکست خورد به عرصه ولنگاری و اعتیاد پناه ببرد، یک خطر برای جامعه ما است و جمعیت جوانان باید بررسی کند که برای این خطر چه برنامه ای دارد.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: باید از نسل جوان نیروهایی بسازیم که در وسط اجتماع، جوانان را از منجلاب فسادگرایی، مادی گرایی و پناهندگی به جریان های غیر انسانی بیرون بکشند، همانطور که مجروحان را در بلایای طبیعی از زیر آوار بیرون می کشند؛ مگر اعتیاد در این مملکت خطرش از زلزله کم تر است؟

 

وی افزود: ابتکار در دست جوانان است و وقتی بخواهند کاری را انجام دهند، قوت و توانمندی جوانی شان را تکیه قرار می دهند و جریان های مدیریتی نیز باید آنان را حمایت کنند؛ کافی است کافی ایت تنها جمعی از جوانان امدادگر مشهد برای نجات جوانان و جوان سازی فعالیت کنند.

 

رژیم طاغوت به دنبال تصرف جوانان برای اهداف سیاسی خود بود

 

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس به مقایسه «سازمان جوانان جمعیت هلال احمر» در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و «سازمان جوانان شیر و خورشید سرخ» در زمان طاغوت پرداخت و گفت: قبل از انقلاب که بنده طلبه بودم و برای تبلیغ به شمال تهران می رفتم، در کنار سایر مراکز فسادی که در آن منطقه بود، دو کاخ برای جوانان شیر و خورشید سرخ ساخته بودند که فسق و فجور در آن از سایر مراکز فساد بدتر بود؛ این رویکرد رژیم طاغوت نسبت به جوان بود؛ می خواستند جوان را تصرف کنند و در جریان جوان کشور معیار های ضد فرهنگی و ضد اخلاقی را بنیان گذاری کنندتا از انفجار آن ها در برابر استعمار و استثمار جلوگیری کنند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با تشکیل سازمان جوانان هلال احمر، رویکرد متقابلی شکل گرفت تا جوان های را در حوزه تعلیم و هدایت به نمونه ها و اسوه هایی تبدیل کنند که نسل جوان جامعه را در حوزه ارزش های انقلابی رشد دهد؛ این سازمان برای جهت دهی به جوانان کشور به وجود آمد و بحث آن فقط بر سر فعالیت های فرهنگی نیست؛ بحث بر سر الگوسازی و توسعه آن در کشور برای هدایت فرهنگی نسل جوان است.

 

وی تصریح کرد: آن چه امروز هلال احمر باید به عنوان یک ضرورت نظام نسبت به آن اقدام کند، رسیدگی سازمان جوانان است؛ این که صرفا فعالیت های فرهنگی داشته باشد، مشکلی را حل نمی کند؛ این جمعیت باید با رویکرد جوان سازی مدیریت شود که امیدواریم با تحولی که در حوزه نمایندگی رهبر معظم انقلاب در این جمعیت رخ داده، شاهد جوان سازی در این جمعیت باشیم.

 

کارنامه هلال احمر، معجزه بودن انقلاب را نشان می دهد

 

امام جمعه مشهد مقدس در سخنانی که در ابتدای این جلسه ایراد کرد، گفت: هلال احمر یک نهاد ارزشمند است که نشانگر بعدی از ابعاد ارزشی نظام اسلامی در همه جهان است و مسأله آن صرفا مسأله یک محیط کار به عنوان یک ساختار اداری برای انجام مسؤولیت ها و برنامه های خاص در حوزه مدیریت کارگزاری کشور نیست.

 

آیت الله علم الهدی افزود: هلال احمر ایران که با همه نهادهای امدادی دیگر جهان متفاوت است، یک سابقه قبل از انقلاب دارد و یک سابقه بعد از پیروزی انقلاب، که اگر آن را به دو دوره «شیر و خورشید سرخ» و «هلال احمر» تقسیم کرده و کنار هم بگذاریم، آن چه به ذهن متبادر می شود این است که این یک تشکیلات نیست، بلکه دو تشکیلات متضاد و در برابر یکدیگر هستند.

 

وی با اشاره به این که نماد شیر و خورشید در زمان طاغوت همواره در بین مردم به عنوان نماد فساد شناخته می شد، تصریح کرد: وقتی بنا باشد مدیریت ها با محوریت ارزش های دینی صورت نگیرد و اسلام حاکم نباشد، نتیجه همین می شود؛ سرقت ها، اختلاس ها و نا پاکی هایی در آن دوره صورت می گرفت که لازم است مورد بررسی قرار گیرد و حتی در گزارش های کذب آن ها هم برنامه های ارزشی به چشم نمی خورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کارنامه هلال احمر در دفاع مقدس، آسیب ها و بحران های طبیعی و دادرسی ها به سایر کشور های آسیب دیده، تحت عنوان ارزش های دینی و سازندگی در کشور، نشان می دهد که انقلاب اسلامی چه معجزه ای بود و چه تحولی در این کشور به وجود آورد از این رو باید شکرگزار نعمت این انقلاب باشیم./820/پ201/ب4

ارسال نظرات