۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۶۰۰۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شناسنامه تبلیغی جامع روستاهای خراسان شمالی تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از تهیه و تدوین شناسنامه تبلیغی جامع برای روستاهای استان خراسان شمالی به منظور ساماندهی و مدیریت حضور روحانیان مبلغ در مناطق مختلف استان خبر داد.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی یکشنبه شب در نشست شورای سیاست گذاری طرح هجرت استان، با اشاره به نبود روحانی در برخی از روستاهای خراسان شمالی و خالی بودن خانه های عالم ساخته شده در این روستاها، از نهادهای تبلیغی خواست تا با هماهنگی و همدلی بیشتر، اولویت ها و نیازهای تبلیغی استان را مشخص و برای رسیدن به این اولویت ها برنامه ریزی کنند.

 

وی با اشاره به مصوبات این شورا، اظهار کرد: بر اساس تصمیم اعضای شورای سیاست گذاری طرح هجرت استان خراسان شمالی، شناسنامه تبلیغی جامع و کامل برای تمامی روستاهای استان به منظور ساماندهی و مدیریت حضور روحانیان مبلغ در مناطق مختلف تهیه می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که اقدامات مقدماتی تدوین این شناسنامه تبلیغی جامع انجام شده اما هنوز نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: در این شناسنامه تبلیغی تعداد جمعیت هر روستا، وضعیت فرهنگی اجتماعی، مشکلات موجود در روستا، جو مذهبی، سابقه اعزام روحانیان مبلغ، نیازهای روستا در زمینه های مختلف و غیره گردآوری شده تا بر اساس این نیازها و شرایط موجود در روستا، روحانی توانا و کاربلد به هر روستا اعزام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان و متولیان طرح هجرت و سایر نهادهای متولی خواست تا هر چه سریع تر نسبت به تکمیل شناسنامه جامع تبلیغی روستاهای خراسان شمالی اقدام کنند.

 

وی در ادامه همچنین از اجرای طرحی با عنوان «بینات» در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: در قالب این طرح روحانیان مبلغ به صورت گروهی در پارک ها و اماکن عمومی استان حضور یافته و به سؤالات و شبهات و نیازهای مذهبی فرهنگی مردم پاسخ می دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که طرح مزبور از تابستان امسال اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در فصل تابستان جوانان و نوجوانان اوقات فراغت بیشتری دارند، روحانیان طرح بینات با حضور در پارک ها و بوستان ها ضمن پاسخ گویی به سؤالات آنها، مواردی مانند قرائت صحیح نماز، تجوید و قرائت قرآن و غیره را نیز به آنها آموزش می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم گیری این شورا برای راه اندازی مدرسه امین در استان با هدف تربیت علاقه مندان به فراگیری دروس حوزوی پیش از ورود به مدارس علمیه خبر داد و افزود: بر اساس برنامه این مدرسه به صورت آزمایشی و با گرایش هدایت دانش آموزان به سمت تحصیل در حوزه های علمیه در آینده ای نزدیک در استان راه اندازی می شود.

 

حجت الاسلام جلیل محمدی، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور در استان خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت روحانیان طرح هجرت بلندمدت در این استان، اظهار کرد: در حال حاضر 120 روحانی مبلغ در روستاهای استان خراسان شمالی در قالب طرح هجرت بلندمدت فعالیت می کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات