۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۶۰۰۶۴
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور:

انس با قرآن بهترین راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نورکشور گفت: انس گرفتن با قرآن و عترت باعث می‌شود، انسان خود به خود از آسیب‌های اجتماعی فاصله بگیرد و ارزش‌ها و اعتقادات و باورهای افراد تقویت شود.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا د ساری، نجفی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور در ساری در جمع خبرنگاران با تأکید بر این که به کارگیری آموزه‌های دینی و مفاهیم قرآنی در ترویج سبک زندگی قرآنی در میان دانشجویان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است، گفت: امیدواریم این مسابقات زمینه بهره‌گیری دانشجویان از آیات و مفاهیم قرآنی در زندگی خود را فراهم کند.

 

وی با بیان اهمیت درک مفاهیم قرانی و جایگاه آن در زندگی اجتماعی، اظهار داشت: فراموش کردن مفاهیم و معارف قرآن کریم و غفلت از آنها، باعث شده که برخی از مردم به دستورها و پیام‎های راه‎گشا و هدایت‎گر این کتاب مقدس بی توجه باشند.

 

نجفی خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای هدایت و تربیت انسان‎ها نازل شده و باید با عمل به دستورات آن، برای رسیدن به کمال و نزدیک شدن به خداوند تلاش و در آیات آن تدبر و تفکر کنند و در زندگی روزمره آن‎ها را بکار گیرند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به این که باید فعالیت‌های خود را به سمت‎وسویی هدایت کنیم که مفاهیم قرآن در منش و رفتار همه افراد جامعه نهادینه شود، افزود: انس گرفتن با قرآن و عترت باعث می‌شود، انسان خود به خود از آسیب‌های اجتماعی فاصله بگیرد و ارزش‌ها و اعتقادات و باورهای افراد تقویت شود.

 

نجفی با بیان این که یکی از راه های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزاری مسابقات قرآن و عترت است، تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند بستر لازم را برای عمل به تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان فراهم سازد و جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار دهد که باید برای انجام این مهم از همه ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور برای آموزش و انتقال مفاهیم و ارزش‌های قرآنی در جامعه و تشویق جوانان استفاده کرد.

 

وی با اشاره به استقبال 11 هزار نفری دانشجویان در بخش کتبی این دوره از مسابقات در مرحله استانی گفت: تعداد 370 نفر از این شرکت کنندگان موفق به کسب امتیاز لازم برای شرکت در مرحله نهایی شدند که در پنج رشته، آشنایی با مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین، ترجمه و مفردات قرآنی، احکام، آشنایی با احادیث و ادعیه با همکاری مرکز آزمون سازمان مرکزی روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه ساعت ده صبح در مراکز استانی سراسر کشور به رقابت پرداختند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور بهترین داوران کشوری و مطرح در سطح بین‌المللی برای قضاوت این مسابقات اظهار داشت: در این دوره تلاش شده است به منظور کیفیت بخشی و ارتقاء رضایت‌مندی متسابقین از داوران با تجربه و مجرب در بخش های قرائت، ترتیل، اذان و حفظ  به تفکیک خواهران و برادران دعوت به همکاری شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات