۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۰۰۸۲
امام جمعه کازرون:

اختلافات داخلی شاهزادگان سعودی را درمانده کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون تحقق اعدام شیخ نمر را به وسیله آل سعود خود کشی سران عربستان اعلام کرد و گفت: بعد از فجایع یمن اعدام شیخ نمر دومین گام در جهت از بین رفتن حکومت آل سعود است.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ آل سعود را به دیوانه‌ای تشبیه کرد که عقل خود را از دست داده است و هر لحظه احتمال دارد که دست به جنایتی جدید بزند و اظهار داشت: امروز هم مسائل داخلی که گریبان رژیم پوسیده و فرتوت آل سعود را گرفته است اختلافات داخلی و جنگ قدرتی است که در خاندان آل سعود وجود دارد.
امام جمعه کازرون ریشه فجایع یمن را نیز در اختلافات داخلی شاهزادگان آل سعود دانست و ادامه داد: جنایات آل سعود در یمن باعث شده است تا افکار عمومی کشورهای اسلامی و مردم عربستان را علیه خودش تحریک کند؛ شهادت شیخ نمر می‌تواند جبهه جنگ داخلی را در عربستان بگشاید؛ قطعاً شیعیان عربستان که در نقاط حساس این کشور قرار گرفته اند در مقابل این مسأله ساکت نخواهند نشست.
حجت الاسلام خرسند به واکنش حتمی مسلمانان و شیعیان کشورهای دیگر در برابر این حرکت اشاره کرد و افزود: فجایع یمن گامی به سمت اضمحلال رژیم آل سعود بود و شهادت و اعدام شیخ نمر گام دیگری به سوی این زوال است.
وی ابراز امیدواری کرد: شیخ نمر اعدام نخواهد شد ولی با احتمال کمی اگر این اتفاق اسفبار بیافتد شیخ نمر به طور قطع شهید راه آزادی ملت سعودی و حجاز خواهد بود و در تاریخ اسمش ثبت خواهد شد؛ شهادت او الهام بخش حجاز و نوید بخش حرمین شریفین از دست آل سعود است.
امام جمعه کازرون گفت: اجرای حکم اعدام صادر شده، در واقع خودکشی آل سعود است به دست چند شاهزاده جوان بوالهوس سعودی خواهد بود که امروز قصد دارند حکومت در عربستان را در قبضه خود بگیرند و آن را بین فرزندان ملک سلمان، پادشاه فعلی عربستان موروثی کنند.
حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: در عربستان حقوقی وجود ندارد؛ شیعیان و اهل تسنن با هم برابرند؛ تمام کشور ملک حدود شش هزار شاهزاده سعودی است؛ تمام امکانات کشور در اختیار آنان است؛ درصد بالایی از فروش نفت عربستان به حساب آنها واریز می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: عربستان کشوری است که قانون اساسی، مجلس منتخب مردم، انتخابات، حقوق زنان در آن وجود ندارد؛ در این کشور که زنان نمی‌توانند رانندگی کنند و در این بین شیعیان و اهل تسنن در خفقان کامل به سر می‌برند صحبت از حقوق مردم بسیار مزحک است.
امام جمعه کازرون در پایان گفت:‌ هر چند هیچ یک از مردم عربستان حقی ندارند اما شیعیان این کشور از محرومیت‌های بیشتری رنج می‌برند و این خفقان آنان را به انبار باروتی تبدیل کرده است که قضیه یمن و به دنبال آن اعدام شیخ نمر می‌تواند آتشی باشد بر این انبار باروت تا رژیم صهیونیستی آل سعود در این جنگ میان حیات و مرگش از بین برود./836/ت302/ج
ارسال نظرات