۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۰۰۸۴
امام جمعه کازرون:

برخی سیاست مداران داخلی دچار آلزایمر شده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون دشمنی‌های آمریکا در طول چهل سال گذشته را یاد آور شد و گفت: از سیاستمداران کشور می‌خواهم تا با یک لبخند دیپلماتیک تمام ضلم‌های وارده به ملت و نظام جمهوری اسلامی را فراموش نکنند.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ برخی از مسؤولان کشور را مرعوب غرب دانست و اظهار داشت: در صورتی که مسؤولان مورد نظر مرعوب غرب نشده باشند حتماً تحلیل‌هایشان اشتباه است و آمریکا را نمی‌شناسند.
 
وی ادامه داد: با توجه به سخن رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) که «آمریکا شیطان اکبر است» و آیه قرآن که «اشداء علی الکفار» مشکلی برای تحلیل باقی نمی‌ماند؛ در آیت الکرسی نیز قید شده است که کفر به طاغوت و ایمان به خدا مقدمه تسمک به عروه الوثقی است.
 
حجت الاسلام خرسند آمریکا را نماد حقیقی طاغوت توصیف کرد و افزود: کشوری که بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است٬ در ظلم و ننگ جهان دست دارد و فجایع عظیمی به وجود آورده است نماد بارز طاغوت است و در این مسأله هیچ شک و شبهه‌ای برای هیچکس نیست.
 
امام جمعه کازرون تصریح کرد: سیاست‌مداران ما دچار فراموشی شده‌اند؛ من به سیاستمداران دارای بیماری آلزایمر می‌خواهم که به یاد بیاورند چه کسی تا لحظه آخر از رژیم پهلوی دفاع کرد٬ برای برگشت شاه تلاش کرد٬ کودتا کرد٬ صدام را به جان ما انداخت٬ جمهوری اسلامی را تهدید کرد٬ وحشیانه‌ترین تحریم‌ها را انجام داده و از فتنه‌های داخلی نهایت حمایت را داشته است.
 
حجت الاسلام خرسند گفت: یک سیاستمدار نباید با یک لبخند دیپلماتیک این ظلم‌های بزرگی که از سوی کفار به ما شده است را فراموش کند؛ مذاکره جایی است که منطق وجود داشته باشد؛ جایی که تهدید می‌کنند منطقی وجود ندارد؛ زمانی که کسی شما را تهدید می‌کند مذاکره معنایی ندارد.
 
وی ادامه داد: هیأت مذاکره کننده باید تا زمانی که طرف مقابل ما را تهدید می‌کند مذاکرات را به حالت تعلیق در آورد و آن‌ها را به عذرخواهی وا دارد؛ رئیس جمهور ما که در زمان انتخابات وعده عزت و کرامت ملت ایران را داده بود و می‌خواست آبروی عزت گذرنامه ایرانی را بر‌گرداند تا با ملت ایران با تکریم سخن بگویند بداند که اکنون زمان عملی کردن شعارهای پیشین است.
 
امام جمعه کازرون ابراز داشت: هر چند به صداقت تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم اما استکبار ستیزی را در مقامات رده اول و سیاست خارجی خود نمی‌بینیم؛ آمریکا سرکرده کفر و شیطان اکبر است باید با آمریکا به زبان زور سخن گفت، با لبخند نمی‌توان حق ملت را گرفت؛ باید قوی باشیم و با قاطعیت و قدرت باعث عقب نشینی دشمن شویم و بدانیم که هر کجا انفعال نشان داده‌ایم آن‌ها پا پیش گذاشته‌اند.
 
حجت الاسلام خرسند در پایان به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای مذاکرات تا جایی که زیر سایه تهدید نباشد اشاره کرد و گفت: مسؤولان مذاکرات نباید به مذاکرات بیش از حد واقعی خوش‌بین باشند؛ جان کری به عنوان مقامی آمریکایی لبخند می‌زند و تهدید می‌کند کسی که حداقل مناسبات مذاکره که حداقل ادب است را رعایت نمی‌کند./836/ت302/ج
ارسال نظرات