۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۰۱۰۲
اسفندیاری:

تنها راه عبور از پیچ تاریخی عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس همایش نظام جهانی در حال تغییر، گفت: به طور قطع ما در زمان مهمی از تاریخ قرار داریم که عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه عبور از پیچ تاریخی است و تمام ارکان حکومتی باید وفاق ملی داشته باشند.
اسفندياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد اسفندیاری رییس همایش پیش از ظهر امروز در «همایش نظام جهانی در حال تغییر؛ فرصت‌ها و تهدیدها» که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، برگزار شد، گفت: امروز تمدن غرب در ارائه الگو برای تجات بشریت حرف جدیدی برای گفتن نداشته و در درون خود با چالش روبرور است اگر چه نفی غرب به معنی نفی تجربه‌های علمی آنها نیست.

 

وی افزود: امروز آمریکا در عرصه قدرت دیگر جلوه دهه 90 را ندارد و نظام بین‌الملل در حال تغییر است آن نظامی که قرار بود به سمت دهکده جهانی پیش رود دستخوش تحولات تامل‌برانگیزی شده است.

 

رییس همایش در ادامه عنوان کرد: این‌که در آمریکا پرسودترین سرمایه‌گذاری برروی سیاستمداران است نشان از اوضاع بد این کشود بوده اما آنها با قدرت رسانه‌ای این ضعف را از چشم مردم می‌پوشانند.

 

اسفندیاری گفت: در کشور آمریکا نظام سرمایه‌داری با روش اقناع محصولات خود را به فروش می‌رسانده و همچنین مردم کشور خود را به این تفکر می‌رساند که ایران سلاح هسته‌ای دارد، اما تفکر لیبرال دموکراسی که با قدرتمندی در اذهان مردم دنیا جذابیت ایجاد کرده بود سست شده و در حال فروپاشی است.

 

وی اظهار داشت: تاریخ بین‌الملل نشان داده که هیچ‌گاه نظام تک‌قطبی ثابت نمی‌ماند امروز هژمونی آمریکا که قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد به خاطر عملکرد او در منطقه خاورمیانه به زودی افول می‌کند.

 

رییس همایش بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی نقطه عطف در روابط بین‌الملل و از عوامل موثر در تغییرات هندسه جهانی است، اگر چه غرب انقلاب اسلامی ایران را آشوب‌ساز و مخل نظام بین‌الملل می‌داند آنها که از لیبرال دموکراسی سخن می‌گفتند فکر نمی‌کردند که چنین گفتمان قدرتمندی پیدا شود به همین دلیل تلاش می‌کنند آن را از سر راه خود بردارند.

 

اسنفدیاری در ادامه گفت: تمدن اسلامی با عزت محوری بر خلاف دموکراسی غرب منافع مردم و علو اهداف انسانی را در نظر دارد به همین دلیل تمام رسانه‌های غرب از کشور جنایتکار عربستان حمایت کرده و کشور ایران را دخالت‌کننده در منطقه معرفی می‌کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری ابراز کرد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه عبور از پیچ تاریخی است در 5 گام انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی و ایجاد امت اسلامی و نهایتا شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

 

رییس همایش در ادامه گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از تنبلی، کم‌کاری، عدم خودباوری و امید به خارج داشتن پرهیز کرده با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و امدادهای الهی می‌توان به تمدن اسلامی دست یافته و در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستاد.

 

اسفندیاری افزود: باید تمام ارکان حکومتی با خردورزی، سعه صدر، توکل و شجاعت با مردم همراه شوند تا با وفاق ملی از پیچ تاریخی عبور کرد مسیر تحقق این امر با عزم ملی و مدیریت جهادی  است به طور قطع در زمان مهمی از تاریخ قرار داریم که مسؤولان در دانشگاه و دولت باید آنرا خوب درک کنند.

 

وی با اشاره به این‌که امروز بهترین اسلام‌شناسان در خدمت اسرائیل قرار دارند، عنوان کرد: آنها به تاثیرگزاری اسلام پی بردند به همین دلیل بهترین اسلام‌شناسان را در راستای اهداف خود به خدمت گرفتند ما نیز برای مقابله با آنها باید اسلام را خوب بنشاسیم.

 

رییس همایش در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند ایدئولوژی اسلام درست است باید با ادبیات مناسب راه صحیح اندیشه و زندگی اسلامی را به مردم نشان دهند تا سبب ایجاد مقدمات تحقق حکومت صالحان بر جهان شوند./807/پ202/ب4

 

ارسال نظرات