۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۱۶۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

درک عمیق مفاهیم قرآنی سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور با بیان این که قرآن میثاق، منشور و عهد نامه جهان اسلام و مسلمانان به شمار می آید، اظهار داشت: سایر میثاق نامه ها، معاهدات و عهد نامه های بین المللی که برای ایجاد صلح و همزیستی مسالت آمیز بین کشورها منعقد می شود اغلب بر پایه منافع خاص قدرت ها شکل می گیرد به همین دلیل شاهد عهد شکنی های زیادی نیز هستیم.

 

وی با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

 

وی به اثرگذاری برگزاری مسابقات قرآنی در تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: راه ورود به سایر مباحث قرآنی همین مسابقات است.

 

حجت الاسلام علیزاده دیپلماسی قرآن کریم را بهترین دیپلماسی در مسیر وحدت مسلمانان دانست و گفت: قرآن زندگی و حیات حقیقی به مسلمانان می بخشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات