۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۶۰۲۱۴
آیت الله طبرسی:

مفاهیم قرآنی باید در اعمال و گفتار ما نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، گفت: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز به کار نوزدهمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور در ساری با بیان این که مازندران این افتخار را پیدا کرد که  میزبان نوزدهمین مسابقات قرآنی باشد، گفت: در این مسابقات باید به روح قرآن پرداخته شود، هشت سال دفاع مقدس را زیر سایه قرآن و عترت داشتیم و اگر ولایت فقیه، قرآن و اسلام نبود که اطاعت قائل نمی‌شدیم.

 

آیت الله طبرسی افزود: نباید تنها به برگزاری مسابقات قرآنی دردانشگاه ها بسنده کرد بلکه باید به اصل قرآن نیز پرداخته شود و به فکر عمل قرآن باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری بهره‌گیری از فهم قرآنی را از مهم‌ترین بخش‌های کاربرد قرآن در زندگی روزمره و اجتماعی انسان‌ها دانست و گفت: قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است که باید بصیرت و فهم خودمان را نسبت به آن بیشتر و آن را تکریم کنیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که قرآن معیار خوبی برای تشخیص گفتمان حق و باطل است، افزود: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: وقتی بصیرت انسان قرآنی، نبوی، علوی و فاطمی شود، آن فهم پیروزی را به همراه دارد که انقلاب اسلامی ایران بر اساس گفتمان اهل بیت(ع) است و عزت آن در دنیا مدیون عمل به مفاهیم قرآن کریم است. 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که قرآن و عترت، خلاصه خلقت است، افزود: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که باید تلاش شود جوانان و نوجوانان در سنین مختلف بیش از این با قرآن مأنوس شوند و آن را در زندگی خود وارد کنند، گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که باید به فکر عمل به قرآن باشیم، یادآور شد: عمل به قرآن باید سرلوحه زندگی مردم باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات