۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۲۶۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی:

ایران در مذاکرات هسته‌ای صداقت و حقانیت خود را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در مذاکرات هسته‌ای ایران صداقت و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کرد و اگر طرف مقابل در این مذاکرات خلف وعده کند، خود را رسوا می‌کند.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت‌الاسلام راحلی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به وجود برخی از ابهامات در مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان، اظهار کرد: در مورد مذاکرات هسته‌ای ما هیچگاه نسبت به خودمان نمی‌توانیم سوءظن داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری کرارا تایید فرمودند؛ تیم مذاکره کننده قطعا مورد تایید آحاد جامعه و مردم است و جای شکی نیست که به صورت شفاف پیش رفته‌اند.

 

وی ادامه داد: دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در این مورد داشتند و حساسیت‌هایی که به صورت ویژه به مسؤولان توجه می‌دادند، اگر به آن‌ها عمل شود، برای ما نتیجه زیاد مهم نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام راحلی با تاکید بر اثبات صداقت ایران در مذاکرات هسته‌ای برای جهانیان، اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نتیجه مذاکرات برای ما مهم نیست، نتیجه شفافیت‌ها برای ما مهم است»، ایران شفاف عمل کرده و پنهان کاری ندارد، حکم شرعی مقام معظم رهبری در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از طرف مسؤولان مذاکره کننده کرارا خوانده و گفته شد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی فتوای مقام معظم رهبری را برای همه ملت ایران حجت خواند و افزود:  وقتی رهبر و مرجع تقلید ما برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای حرمت قائل شدند، برای ما مبنای شرعی دارد، به طور طبیعی این برای ما فصل الخطاب است و هیچ کس نمی‌تواند از این فرمان تخطی کند.

 

وی طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای را غیرقابل اعتماد دانست و گفت: در کنار این مسأله مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند؛ «من به این مذاکرات خوش بین نیستم»، خوش‌بین نیستم نه اینکه ما به آدمای خودمان شک داریم، نه ما به آدمای خودمان کاملا اعتماد داریم، طرف مقابل ما قابل اعتماد نیست.

 

حجت‌الاسلام راحلی ادامه داد: طرف مقابل ما در جمع و در تیم مذاکره کننده یک جور حرف می‌زنند، ولی به محض رفتن به کشور خود یک موضع دیگری می‌گیرند، دروغگویی‌ها و فریبکاری‌هایی که مکررا از آن‌ها مشاهده شده سبب شده است که مقام معظم رهبری بفرماید که من به این مذاکرات اعتمادی ندارم و خوش بین نیستم، واقعا هم خوش بینی وجود ندارد.

 

مدیر دفتر خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی مذاکرات هسته‌ای را راهی برای اثبات حقانیت ایران خواند و افزود: اینکه بگوییم مذاکرات وقت تلف کردن است این هم درست نیست این مذاکرات یک سیر طبیعی دارد که رهبر معظم‌مان نیز فرمودند؛ «من از این تیم حمایت می‌کنم و حتما باید این مذاکرات انجام شود، صرفا برای اینکه حقانیت ایران ثابت شود»، تا اینجا ما تکلیف داشتیم و آمدیم اما طرف مقابل خلف وعده کرد و به تعهدات خود عمل نکرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: طرف مقابل ما اگر خلف وعده کند، باید از کرده خود شرمگین و پشیمان شود، اما ما دست‌مان باز است و در همه جا حرف‌مان یکی است و به صورت شفاف عمل کرده و می‌کنیم، آنچه که متوجه ما است عملی شده، الا اینکه طرف مقابل، طرف حیله و نیرنگ است و بر آنان جای هیچگونه اعتمادی نیست./936/ت302/ب4

ارسال نظرات