۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۰۲۷۷
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین:

پاسخ وزیر خارجه در برابر تهدیدات آمریکا توجیه کردن نباشد

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کوچکترین ابهامی در مواضع راهگشای رهبر معظم انقلاب به چشم نمی‌خورد؛ مذاکره کنندگان هسته‌ای می‌بایست به طور دقیق و صحیح از این بیانات استفاده کنند و آن‌ها را در مذاکرات هسته‌ای خود به کار گیرند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نظري شاهرودي معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شواهد و مستندات دال بر بی آبرویی آمریکا در دنیا، اظهار داشت: نمونه بارز بی آبرویی آمریکا در منطقه این است که سفر کری به عربستان و تأیید حمله به یمن برای مردم منطقه امری عادی محسوب می‌شود.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال فروش اسلحه به کشورهای دیگر هستند و انسانیت و عقلانیت برایشان بی ارزش است؛ کشورهای غربی از جمله آمریکا که در آستانه ورشکستگی هستند با این جنگ‌ها اسلحه می‌فروشند و هواپیما و نیروی نظامی و خلبان اجاره می‌دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: کشور عربستان سعودی توان نظامی در پیاده نظام و نیروی هوایی را ندارد؛ خلبانان و هواپیما‌های این‌ها اجاره‌ای است؛ پس از مدتی مردم جهان خواهند فهمید که کشتار بی رحمانه در یمن به وسیله چه کشورهایی صورت گرفته است؛ مثالی برای بی آبرویی آمریکا از این بالاتر نمی‌شود.
 
وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه ما تهدیدات ایادی کفر را باید پاسخگو باشد؛ پاسخ وزیر امور خارجه نباید در برابر تهدیدات آمریکایی‌ها توجیه آن‌ها باشد.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تقسیم کار در مسائل هسته‌ای به خوبی صورت نگرفته است؛ هر چند مسلم است که غربی‌ها برخوردهای پشت صحنه و روی صحنه متفاوتی دارند ولی هر کس باید در جایگاه خود و در شأن خود سخن بگوید؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک سطح، مجلس شورای اسلامی در یک سطح و مسؤولان اجرایی در سطح دیگری صحبت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی خاطر نشان کرد: مواضع شفاف رهبر معظم انقلاب رهنمود خوبی برای مذاکره کنندگان هسته‌ای است؛ کوچکترین ابهامی در مواضع راهگشای رهبر معظم انقلاب به چشم نمی‌خورد؛ مذاکره کنندگان هسته‌ای می‌بایست به طور دقیق و صحیح از این بیانات استفاده کنند و آن‌ها را در مذاکرات هسته‌ای خود به کار گیرند./836/ت302/ش
ارسال نظرات