۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۰۲۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

وحشت عربستان از یک انقلاب اسلامی دیگر در یمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: آل سعود از منشأ انقلاب یمن که برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است می ترسد، چرا که مردم یمن دنباله رو آرمان های انقلاب اسلامی ایران هستند و ترس عربستان از ایجاد یک انقلاب ایرانی در یمن است.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حکومت پیشین یمن دست نشانده آمریکا، عربستان و غرب بود و مردم آن کشور هیچ نقشی در حکومت نداشتند، گفت: در بیداری اسلامی و انقلاب به وجود آمده در یمن، ملت این کشور یکصدا به دنبال برکناری این حکومت و ایجاد حکومتی بر اساس اسلام، تشیع و برخاسته از مردم هستند.

 

وی افزود: با ایجاد شرایط جدید در کشور یمن، عربستان موقعیت خود در این کشور را در خطر دید، از این رو با حمله به این کشور و تخریب زیرساخت ها به دنبال جلوگیری از شکل گیری انقلاب در یمن است که مردم یمن با مقاومت خود در مقابل این تجاوز ایستادند و در سخت ترین شرایط به مقابله با آل سعود پرداختند.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که مردم یمن دست رد به سینه صهیونیست و آمریکا زدند و به دنبال ایجاد حکومتی مردمی هستند، گفت: عربستان برای تثبیت حضور خود در یمن دست به تجاوز به این کشور زد و در ماه رجب که یک ماه حرام است و قبل از اسلام نیز حمله در ماه حرام در بین اعراب ممنوع بوده است، حملات خود را ادامه داد و حرمت این ماه را نگه نداشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آل سعود از منشأ انقلاب یمن که برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است می ترسد، چرا که مردم یمن پیرو آرمان های انقلاب اسلامی ایران هستند و ترس عربستان از ایجاد یک انقلاب ایرانی در یمن است، از این رو با هدف جلوگیری از ایجاد این انقلاب به یمن حمله کرد.

 

به گفته وی، عربستان به دنبال حفظ منافع خود در یمن است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، حمله عربستان به یمن یک اشتباه استراتژیک بود که از این تجاوز پشیمان خواهند شد و شکست مفتضحانه ای در یمن خواهند خورد.

 

وی با اشاره به اینکه هرچه حملات عربستان به یمن افزایش پیدا کند، نفرت مردم یمن از آل سعود بیشتر می شود، گفت: مردم یمن به دنبال یک فرصت برای ضربه زدن به عربستان هستند تا در ادامه یک حکوکت اسلامی با آرای مردم تشکیل دهند.

 

حجت الاسلام نبوی گفت: آل سعود دست نشانده غرب و صهیونیست در منطقه است و با کمرنگ شدن نقش این کشور در منطقه، شاهد تضعیف قدرت غرب در منطقه هستیم، از این رو صهیونیست و غرب با حمایت از عربستان به دنبال حفظ منافع و جایگاه خود در منطقه هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که استکبار می داند که ایران در منطقه به یک قدرت تبدیل شده است و کشورهای منطه از آن پیروی می کنند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر صادر شده است که نمونه آن در کشور یمن است و غرب با تقویت عربستان به دنبال جلوگیری از این اتفاق است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات