۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۶۰۲۹۲
آیت‌الله دری نجف آبادی تأکید کرد؛

مسؤولان با تخلفات عرصه بانکداری قاطعانه برخورد کنند/ ضرورت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در تولید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: مسؤولان باید با هوشمندی و تیزبینی منحصر به فرد، افراد امانتدار و با تقوا را در نظام بانکداری به کار گیرند و در مقابل با هر نوع تخطی و تخلف قاطعانه برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در دیدار مدیر شعب استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران و کارکنان شعب این بانک در استان مرکزی بیان داشت: یکی از پدیده هایی که در قرن های اخیر و به ویژه از قرن 16 به این طرف در دنیا رایج شده و امروز سهم مهمی در اقتصاد جهانی و در اقتصاد ملتها و کشورها ایفا می کند پدیده بانک و بانکداری است.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با هوشمندی و تیزبینی منحصر به فرد، افراد امانتدار و با تقوا را در نظام بانکداری به کار بگیرند و در مقابل با هر نوع تخطی و تخلف قاطعانه برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امروز بخش بانک و روابط بانکی و پولی به ویژه بعد از رواج پول کاغذی و تبدیل پولهای فلزی و شبه فلزی به پول اعتباری دامنه بسیار وسیعی پیدا کرده و چه بسا سهم بالایی را در اقتصاد جهانی ایفا می کند.

 

امام جمعه اراک گفت: اگر بانک ها چهره مناسبی از خود در جامعه منعکس کنند مردم نیز برای افتتاح حساب های قرض الحسنه به آن ها مراجعه می کنند، بنابراین بانک ها باید با قانونمداری و به کارگیری نیروهای اخلاق مدار و با ایمان در راستای جلب اعتماد مردم گام بردارند.

 

وی با بیان این که موضوع قرض الحسنه در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است عنوان کرد: اسلام بر امر قرض الحسنه تاکید بسیار دارد و آن را یکی از خدمات ارزشمند اجتماعی می داند.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اگر وفای به عهد، احساس مسؤولیت و امانتداری بر نظام بانکداری کشور حاکم شود مناسبات اقتصادی در جامعه به خوبی صورت میگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در حقیقت سیاست‌های پولی و بانکی و فعالیت نظام بانکی و پولی و تسهیلاتی و سرمایه گذاری و خدمات مربوط و نرخ تورم و رشد اقتصادی و اهداف کلان همه باید همسو جهت تحقق اهداف مذکور بکار گرفته شود.

 

امام جمعه اراک بیان داشت: متاسفانه بسیاری از پروندهها در محاکم قضایی ناشی از بیصداقتیها، فریبکاریها، دروغ گفتنها و تقلبهاست که اینها شایسته نظام اسلامی نیست.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به این که امروز بزرگ‌ترین مشکل جامعه ایران بیکاری جوانان است گفت: بانک باید سرمایه خود را به صورت سازماندهی شده در عرصه تولید سرمایه گذاری کند چرا که در این صورت هم مشکل اشتغال حل خواهد شد و هم گام های مهمی در راستای توسعه اقتصادی برداشته می شود./842/پ202/ب4

ارسال نظرات