۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۶۰۳۲۸
آیت الله صفایی بوشهری:

قرآن و اهل بیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که قرآن و اهل بیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر به این دو شاخصه مهم تمسک کنید، قطعا موفقید وگرنه در گمراهی و تباهی هستید.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جلسه درس اخلاقی که در مدرسه علیمه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) برای تشخیص اسلام واقعی و حقیقی از اسلام های ظاهری و غیر حقیقی دیگر، دو شاخصه اساسی و مهم قرآن و عترت را معرفی کردند.


وی افزود: این دو شاخصه هستند که انسان را از انحراف و انحطاط حفظ می کنند و موجب عدم سقوط انسان در دنیای پرپیچ و خم می شوند و در نهایت انسان را به اسلام ناب و حقیقی می رسانند از این رو اگر قرآن و اهل بیت نباشند انسان قطع به یقین در زندگی می غلتد و گمراه خواهد شد.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه قرآن و اهل بیت هیچگاه از هم جدا نمی شوند، مگر تا روز قیامت، اظهار داشت: این دو شاخصه لازم و ملزوم یکدیگر هستند از این رو پیامبر(ص) فرمودند: «اگر به این دو شاخصه مهم تمسک کنید، قطعا موفقید وگرنه در گمراهی و تباهی هستید».


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: عده ای عترت و اهل بیت را به معنای خویشان و بستگان معنا کرده بودند و اگر به این معنا باشد، تمامی خویشان پیامبر در آن داخل خواهند شد اما خود شخص پیامبر(ص) واژه عترت را تعریف کرده اند.

 

آیت الله صفایی بوشهری درباره واژه عترت گفت: حضرت محمد(ص) واژه عترت را به معنای کسانی که ریشه در پیامبر(ص) داشته اند معرفی کرده است با این قید حضرت علی(ع) که از دوران کودکی در دامان پیامبر برزگ شده اند، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) داخل می شوند و بقیه افراد خارج خواهند شد از این رو اهل بیت پیامبر(ص) در زمان حیات ایشان این افراد هستند.

 

وی افزود: مَثَل اهل بیت مَثَل کشتی نوح است، هرکس بر این کشتی عظیم، امن و ایمن سوار شود، قطعا نجات پیدا خواهد کرد و اما کسانی که غرور و تکبر آنها را فراگرفته و مدعی این هستند که می توان از پس این دریای موّاج بدون هیچ وسیله و ابزاری بر آمد، قطعا به هلاکت و نابودی خواهند رسید ازاین رو اهل بیت و قرآن معیار و میزان ما هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر کلام و سخن ما مطابق با این دو منبع بزرگ نباشد، کارآمد و چاره ساز نخواهد بود.


آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت مقام شامخ معلم گفت: اساتید این مدرسه علمیه مایه افتخار و عزت استان ولایتمدار بوشهر هستند؛ چند سال قبل در همین مدرسه تنها هشت استاد برای تدریس وجود داشت اما امروز  شاهد 34 استاد در این مدرسه علمیه هستیم و این مایه افتخار و سربلندی است.

 

وی با بیان اینکه امروز مدرسه علمیه بوشهر در کشور نام و آوازه ای دارد و این مهم به دلیل همت ها و کوشش های اساتید و طلاب گرانقدر است، گفت: که هرکس به استاد خود احترام بگذارد و او را بزرگ بشمارد، قطعا موفق و سربلند است و اما آن کسی که به استاد خود بی احترامی می کند و حتی پشت سر او به غیبت او می پردازد، بداند که قطع به یقین به جایی نخواهد رسید.

 

به گزارش رسا در پایان این نشست از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر تجلیل به عمل آمد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات